A Gears of War és folytatása bebizonyította, hogy a kevesebb a játékvilágban is több lehet, hogy nem kell többtucatnyi játékóra, a nyílt, szabadon bejárható világ és a többi manapság divatos elem ahhoz, hogy egy játék izgalmas, szórakoztató és persze sikeres legyen. A sci-fi sablonokra épülő akciósorozat története nagyon egyszerű: a főhős négyévnyi börtönléttel a háta mögött, az idegenek inváziójának megindulása után visszakerül korábbi katonai egységéhez harcolni. Attól a perctől kezdve, hogy átvesszük felette az irányítást, csupán annyi a dolgunk, hogy fedezéktől fedezékig haladva, a ránk támadó ellenfeleket megölve eljussunk a pálya kezdetétől a legvégéig.
Sáskajárás a közeli jövőben
A folytatás az előző rész történései után hat hónappal veszi fel a történet fonalát, a játékmenetben nem tapasztalunk semmi különösebb újítást, a feladatunk ugyanaz, mint az előzmény végigjátszása során. A teljesen lineáris pályákon nem tévedhetünk el, nem kell semmilyen logikai feladványt megoldani a továbbjutáshoz, nincs szükség semmilyen akrobatikus képesség elsajátítására sem, marad csupán az ellenfelek aprítása és a folyamatos, kíméletlen előrenyomulás. Ahhoz azonban, hogy a játék az egyszerűsége ellenére élvezetes legyen, a leküzdendő pályák legmagasabb szintű kivitelezésére, izgalmas külsejű szörnyek és igazi, akciófilmekbe illő hősök megalkotására volt szükség.
Ez mind maximálisan megvalósult, a játékos folyamatosan vészhelyzetben érzi magát, sokszor nem tudni, honnan érkezik a soron következő ellenfél, és az előrehaladás során a legkülönfélébb helyzetekből kell élve és győztesen kikerülni. Anélkül, hogy az első résszel még csak mostanában ismerkedők élményét elrontanánk, a folytatás történetéből annyit árulnánk csak el, hogy a földönkívüli locust- - azaz sáska- - horda támadása tovább folytatódik, és újabb fegyverrel bővítették repertoárjukat, mellyel egész városokat tudnak a föld alá süllyeszteni. Ez azért jelent nagy problémát, mert így az emberiség utolsó mentsvára, a Jacinto-fennsík is veszélybe kerül.
Megkezdődik hát a versenyfutás az idegen megszállókkal, egyetlen lehetőség marad csupán, saját otthonukban kell megelőző csapást intézni ellenük. Az új fegyvernek köszönhetően bejutunk a föld alá, hogy ott is megküzdjük ellenfeleinkkel. Többek közt az is előfordul, hogy egy monumentális méretű szörnyet kell, belülről kifelé haladva, legyűrni. A lehető legváltozatosabb tájakon, pályákon járunk, ráadásul nem csupán gyalogszerrel közlekedve, előfordul, hogy egy hatalmas csapatszállító járművekből álló konvoj tagjaként aprítjuk a szemérmetlen mennyiségű sáskahadat.
Ugyanaz, de mégis más
A Gears of War fejlesztői sok klasszikussá vált játékból merítettek ihletet, de az átvett ötleteket nagyon jól hasznosították, és ezáltal sikerült egyedi játékélményt létrehozniuk. Az egyediség másik forrása nem más, mint a játék mögött álló technológia, illetve annak megfelelő alkalmazása. Mivel a játékon dolgozó csapat ugyanaz, mint amelyik a grafikus motort létrehozta, a fejlesztők pontosan tudták, hogy hol vannak a technológia erős és gyenge pontjai.
Nem készítettek hatalmas, szabadon bejárható pályákat, ennek eredményeképpen nehéz eltévedni, cserébe viszont valóban úgy érezzük, hogy egy kilátástalan, véres háború kellős közepébe csöppentünk, ahol ráadásul nem is mi diktáljuk a feszes tempót. A képernyőn sokszor több tucat ellenfél is megjelenik, ha úgy alakul, akár ötven, a pályán szétszórt ellenséges egység tüzel felénk. Persze mi is végezhetünk mindannyiukkal, ha ügyesen kezeljük fegyvereinket és ügyesen használjuk a fedezékeket. A Gears of War játékok esetében kiemelt szerephez jutott a többes szám, a játék legnagyobb erősségét a kooperatív mód bevezetése jelentette.
Hálózatban az igazi
A bevezetőben már szóba került, hogy az új rész a pénzügyi siker mellett különféle rekordokat is megdöntött. Az egyik az online játszható módozatokhoz kapcsolódik, valóban megdöbbentő, a kétmillió játékos közül másfél milliónyian már az első hétvégén kipróbálták a többjátékos lehetőségeket, és nem csupán szempillantásnyi időre, átlagban tíz órát töltöttek el a kooperatív és egyéb jellegű küzdelmekkel. Ez annak köszönhető, hogy magát a játék történetét is végigjátszhatjuk egy barátunk játékához csatlakozva, legyen az ország másik felén vagy akár ugyanazon a konzolon, osztott képernyővel. Kevés olyan játék van, ahol a kooperatív mód ennyire élvezetes lenne, egymást segítve, fej fej mellett haladva, a fedezékeket maximálisan kihasználva kell előrehaladnunk, miközben az akciófilmek legkeményebb hőseire emlékeztető főszereplőknek minden helyzetre van egy humorosabb vagy dögösebb beszólása.
Véres kivégzések tucatjai állnak a játékos rendelkezésére
Ha végeztünk a történettel, öt további játékmód áll rendelkezésünkre, melyekben a világ bármely részéről érkező játékosok ellen próbálhatjuk ki képességeinket. A véresebb jelenetek és a kivégzések bemutatásának lehetősége miatt csakis a fiatal felnőtt, illetve az annál idősebb korosztálynak ajánlhatjuk a játékot, de nekik nagyon, bár az idei karácsonyi szezonban sok jó játék jelent meg, de sodró lendülete, a mutatós grafika és a többjátékos mód lehetősége mind messze az átlag fölé emeli a Gears of War 2-t.
Póruljárnak a PC-sek
Az első rész 2006 novemberében jelent meg, elsőként csak Xbox 360 konzolra, majd pontosan egy évvel később PC-re is. A Microsoft a második epizód megjelenése előtt úgy döntött, a konzolos változat után jóval később sem jelenteti meg a PC-s verziót, ugyanis - szerintük - az előző rész PC-s megjelenésekor elterjedt kalózverziók lerontották a konzolos változat eladásait is. Ez - illetve a PC-s játékpiac problémáit a szoftverkalózkodás számlájára író összes hasonló - megnyilatkozás furcsán hat annak a ténynek a fényében, hogy tavaly év vége óta az összes sikeresebb Xbox 360-játék jobb esetben egy héttel, rosszabb esetben akár egy hónappal a hivatalos megjelenés előtt elérhető volt kalózváltozatban.