A játék valahol a Hupikék Törpikék, a Drágám, a kölykök összementek és a Quake III Arena háromszögében helyezhető el. Apró, rajzfilmfigura-szerű kék figurákkal kell egymást halomra lőni a haverokkal egy lakás különböző szobáiban. A helyzet különlegességét az adja, hogy Padvilág lakói körülbelül húsz centi magasak lehetnek, így egy ember léptékűre tervezett dohányzóasztal már komoly meghódítandó magaslatnak számít az életükben, a ruhásszekrény teteje pedig minden idők legjobb mesterlövész-állásává válik a játékban.
Egységes külső
A World of Padman egyedi kinézetéért, a törpikékre hasonlító figurákért és a képregényes világért Andreas 'ENTE' Endres, a játék vezető tervezője felelős. A Padvilág először egy német Playstation magazin visszatérő képregénysorozataként született meg 1998-ban. A Batmanből és a hupikék törpikékből összemixelt szuperhős erőszaktól nem mentes kalandjait egészen 2001-ig követhették az olvasók papíron. A csődközelbe került magazin előbb a képregényről mondott le, majd teljesen meg is szűnt. A játékosok szerencséjére a képregényrajzoló pont ekkortájt szeretett bele a többjátékos lövöldözős programokba, ahová magával is vitte az általa alkotott világot térképcsomagok formájában.
A Padman mostani verziója már nem csak térképkészlet, egy teljes játékot építettek fel a lelkes amatőrök a szabad forráskódú ioquake3-motorra. Az igényesség és az egységes látványvilág azonban az önálló Padman játéknak is jellemzője. A betöltőképernyő hátterében a napjaink magazinjanak Padvilágbeli megfelelői mosolyognak: Padmopolitan, Padgornia. A pályák pontos klónjai egy-egy való világbeli helyiségnek. Ilyen nézettel utoljára talán a Micro Machines autóverseny játékban találkozhatott a játékos, ahol a konyhaasztalon vagy épp a fürdőkád peremén kellett vérremenő futamokban helytállni.
Szokatlan fegyverek
Padvilág fegyverei igazodnak a pályák hangulatához, mindegyik úgy néz ki, mintha színes csövegből és műanyag elemekből összeforrasztott hatalmas vízipuska lenne. A működésük is hasonló, géppisztoly helyett a falon festéknyomokat hagyó paintball sorozatlövőt kap a játékos, a hagyományos gránátvető helyett óriási lufis vízbombákkal terítheti be a csatateret, ha pedig minden lőszere elfogyott, utolsó fegyvere egy közelharcban használható harapós kacsafej.
A tökéletes látványnak ára is van, a World of Padmanhez nagyon kevés a felhasználók által gyártott kiegészítőt találtunk. A hivatalos honlapon csak egy kiegészítő térkép csomag és néhány háttérkép található, és a fórum átfésülése közben is csak arra találtunk tippeket, hogyan lehet szabványos Quake III-mas modelleket a játékhoz igazítani. A csapatnak nincsenek határidejei, kiadási stratégiája, így csak tippelgetni lehet, mikor érkezik a következő fejlesztés a játékhoz.
Társaság kell hozzá
Egy jó Padman meccshez nagyobb társaság kell, mert a pályák hatalmasak. A tesztünk során kipróbált helyeken mindenhol elveszett a két játékos, a meccsek idejének nagy része azzal telt, hogy egymást kerestük a szétdobált magazinokkal és dohányzóasztallal díszes hatalmas arénában. Ha nem sikerül elég játékost összetrombitálni egy baráti lövöldözésre, akkor megoldás lehet a hivatalos szerverek valamelyikéhez való csatlakozás. Mielőtt ezzel próbálkoznánk, le kell tölteni a 1.2-es javítófoltot, mert enélkül nem engednek be. Érdemes ugyanezzel a lendülettel beszerezni a ráadás térképcsomagot is, így biztosan kompatibilisek leszünk az összes szerverrel.
A Padman még nem támogatja az aréna játékoktól megszokott összes játékmódot. A mindenki mindeki ellen Free For All természetesen már része a játékban, de a népszerű Capture the Flag mód programozás alatt áll, a hozzá való speciális pályával együtt. Helyette egy különleges grafittizős játék várja a kíváncsiakat, amiben azzal szerez pontot a játékos, ha az ellenséges csapat egy játékosát lelőve eljut a festékterembe és a frissen szerzett jogával élve felfújja a csapatlogót a falra. Kicsit egyszerűbb a területfoglalásra kihegyezett Big Balloon mód, ebben lufikat kell védeni az ádáz ellenséges csapattal szemben, amíg a léggömbök a levegőben vannak, addig ketyegnek a pontok.
Mindenen elindul
A World of Padman egyaránt letölthető Windows, Linux és Mac OS X operációs rendszerekre, utóbbiból még a régebbi PowerPC processzoros masinákat is támogatja. Hardverigénye rendkívül alacsony, egy gigahertzes processzort, 512 megabájt RAM-mal és 128 megabájt memóriával szerelt videókártyát tartalmazó gépen már hajlandó elindulni a program. A nagy felbontású textúrákhoz és szép effektekhez azonban már elkél az erősebb masina.