A DVB-H szabvány szerinti digitális mobiltévé nem ugyanaz, mint a mobiltársaságok által nyújtott, úgynevezett streamingelt tévéadás. A mobiltársaságok jelenleg több mint egy tucat csatornát sugároznak azoknak, akiknek 3G-s mobiltelefonjuk van. A DVB-H adások vételéhez elvileg bármilyen készülék megfelelő, amelyik tartalmazza a szórt adást vevő berendezést - tehát nem csak mobiltelefonok, hanem PDA-k és egyéb kézikészülékek is potenciálisan alkalmasak rá - azonban ha fizetős lesz a szolgáltatás, akkor szükség lesz SIM-kártyára is, amit már zömmel inkább mobilkészülékek tudnak befogadni.
Mobil, ez is, csak más
Nem segíti az eligazodást a kétféle, gyakorlatilag ugyanazt nyújtó, bár technikailag teljesen különböző szolgáltatás megkülönböztetésében, hogy a DVB-H adások is a mobilszolgáltatókon keresztül érkeznek majd az előfizetőkhöz. Mivel a szolgáltatást közvetítő Antenna Hungária (AH) és a mobilos telefontársaságok között még nincs kész megállapodás, ezért hivatalosan nem sokat lehet tudni a majdani konstrukcióról,. Egy mai sajtótájékoztatón az AH képviselője valószínűsítette, hogy fizetni kell majd érte.
Jelenleg tesztüzemben, Budapest belső kerületeiben, és Budán, a Széchenyi-hegyi adó által besugárzott területen fogható a megfelelő eszközökkel a digitális mobiltévé adása. Egyelőre csak a Duna TV adása látható, a kereskedelmi adás elindulásával előbb 4, majd összesen 18-20 csatorna lesz fogható. A teljes lefedettség az AH munkatársa szerint attól függ, hogy a mobiltelefon-társaságok részéről milyen igény merül fel. Az AH az ország lakosságára vetítve 50 százalékos lefedettséggel számol: szeretnék Budapestet, a Balaton környékét és a városok zömét lefedni. Ugyanakkor a sajtótájékoztatón általános meglepertést keltett, hogy a vasútvonalak és országutak mentén várhatóan nem lesz DVB-H - azaz az ingázók nem tudják majd tévézéssel múlatni az időt.
Jövőre érkeznek az új adók
A kereskedelmi szolgáltatás várhatóan 2009 első vagy második félévében indul, a HírTV, ATV, m1 és m2 valamint a Duna TV biztosan benne lesz a csomagban. A valós fogyasztói igényeket alátámasztó optimista kutatási eredményeket ismetetett a Nokia képviselője: ezek szerint a hazai tesztcsoport 60 százaléka lenne hajlandó fizetni a szolgáltatásért, és otthon is használná a telefonos tévét.
Hollandiában és Dél-Koreában a szolgáltatás ingyenes, s míg a mélyalföldön népszerűnek bizonyult, Dél-Koreában gyakorlatilag megbukott; az egyébként a technikára érzékeny országban alig mutatkozik érdeklődés a DVB-H iránt.