A korábbi 13 hónap helyett mindössze 90 napig őrzi majd meg a felhasználók adatait a Yahoo - jelentette be az internetes vállalat szerdán a Reuters híradása szerint. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a cég három hónap elteltével anonimizálja majd a felhasználók IP-címeit, fenntartja magának viszont a jogot arra, hogy biztonsági okokból, vagy ha csalás gyanúja merült fel, hat hónapig megtartsa azokat.
Az internetes keresőcégek elsősorban az európai jogvédő szervezetek nyomására tettek lépéseket a felhasználók anonimitásának védelmében. Korábban a Google csökkentette 18 hónapról 9 hónapra a felhasználói adatok megőrzésének idejét, a Microsoft pedig bejelentette, hogy hat hónapra csökkenti azt, ahogy ezt a konkurencia is meglépi.
Az Európai Unió ajánlása is hat hónapra vonatkozik, és szeretné, ha ezt a cégek iparági szabványként vezetnék be. A keresőcégek egymás között kezdtek versengésbe azzal kapcsolatban, hogy ki meddig hajlandó engedni az ügyben, így most a Yahoo alaposan feladta a leckét a többieknek.
A felhasználói adatok alapján a keresőcégek statisztikákat állítanak össze a látogatóik tevékenységéről, ami a keresésekhez köthető hirdetések értékesítését segíti - vagyis elsődleges jövedelemforrásuk fenntartásához szükséges.