A tévedésből netbookot vásárlók 58 százaléka elégedett új szerzeményével, ami nem rossz arány. Az eredetileg is minilaptopra vágyók hetven százalékos elégedettségi mutatójával összevetve azonban nem túl fényes ez az eredmény. A hatszáz netbook tulajdonossal végzett felmérésnek nem ez az egyetlen érdekes eredménye.
Még rosszabbá vált a mutató, ha a netbookok fő célcsoportjának tekinthető 18-24 éveseket kérdezték új gépükről a piackutatók. Ennek a csoportnak csupán 27 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a minilaptop jobban teljesít mint várták. A fiatalok hatvanöt százaléka viszont jobb teljesítményt várt a kis számítógéptől.
A netbookok legnagyobb vonzereje apró méretük, könnyű hordozhatóságuk. Többnyire a minilaptopok reklámaiban is azt emelik ki, hogy ezeket a laptopokat egy kisebb oldaltáskában is magával viheti tulajdonosuk, nem kell kényelmetlen laptoptáskát cipelni miattuk. Az NPD kérdezőbiztosainak is azt válaszolta a megkérdezett netbook tulajdonosok hatvan százaléka, hogy a hordozhatóság miatt döntöttek a kis gépek mellett. Hatvan százalékra rúg azonban azoknak a válaszadóknak is az aránya, akik gépüket sosem vitték magukkal sehová.
Az NPD iparági kutatásokért felelős alelnöke szerint a gyártóknak a sokoldalúság és a teljes méretű laptopok kiváltása helyett az egyszerű hordozhatóságot kellene hangsúlyozniuk reklámjaikban. Így válna elkerülhetővé, hogy tévedésből vegyenek netbookot a vásárlók.