A Hitwise cég a Twitter.com nyitólapjának forgalmát vizsgálta, melyből kiderült, hogy a szájtot mostanra huszonkétszer annyian látogatják, mint tavaly ilyenkor. A legtöbb új felhasználó (93 százalék) az idén csatlakozott a webhely látogatói közé. Ráadásul a statisztika nem is tartalmazza a szájt tartalmait mobiltelefonról böngésző, vagy külsős alkalmazásból - ilyen például a magyar Turulcsirip, vagy a TweetDeck szoftver - elérő látogatók forgalmát.
Szakértők szerint a mikroblog-oldalt, melyen a felhasználók legfeljebb 140 karakter hosszúságú üzeneteket oszthatnak meg egymással, felhasználóinak legalább fele valamilyen külsős alkalmazásból éri el: a Turulcsirip esetében a felhasználók tábora az elmúlt egy évben nagyjából a tízszeresére emelkedett, jelenleg nagyjából tízezer főt takar, melyből 7-8 ezren - tudtuk meg az üzemeltetőktől.
Celebek hozták a sok felhasználót
Míg a Hitwise elemzőinek statisztikái szerint a Twitter tavaly még a 969. legnépszerűbb webhely volt a világhálón, egy eszrendő alatt a 38. helyre tudta felküzdeni magát. Ugyanakkor egy másik, a Nielsen cég által készített tanulmány megállapításai alapján a mikroblog oldal új felhasználóinak jelentős része - 60 százaléka - már az első hónapban lemorzsolódik. Harvardi kutatók szerint a felhasználók tíz százaléka generálja az oldalra felkerülő bejegyzések (tweetek) kilencven százalékát, persze köztük olyan hírességek is megtalálhatók, mint Barack Obama elnök, vagy a popsztár Justin Timberlake.
Vásárolni is lehet követőket
A BBC beszámolója szerint egy ausztrál cég, a uSocial olyan fizetős szolgáltatást indított, amelyen az ügyfelek követőket vásárolhatnak saját Twitter-fiókjukhoz - természetesen az ilyesmi leginkább cégek vagy médiaszemélyiségek figyelmét keltheti fel. A vállalkozás jelenleg százezer felhasználó szolgáltatásait kínálja az ügyfeleknek, akik ezer követőt 87 dollárért, vagyis nagyjából tizenötezer forintnak megfelelő összegért bérelhetnek ki, akár földrajzi elhelyezkedés alapján szelektálva is. A uSocial működtetői szerint bár a Twitter egy barátokkal való kapcsolattartó eszközként kezdte meg működését, egyben marketingcélokra is remekül használható médium.