Öt hitelkártya-társaság legkevesebb 95 ügyfelétől érkezett panasz, akik szerint előfordult, hogy több százezer jenes tételről kaptak követelést. (1 jen 2,21 forint.) A japán fogyasztóvédelmi hivatal szerint a számlázással kapcsolatos panaszok tavaly ősz óta gyarapodnak. "A fogyasztókat ért kár néhány száztól több százezer jenig terjed" - közölte a hatóság.
Az egyik esetben a panaszos állítólag még évekkel ezelőtt regisztrálta magát az iTunes áruházba személyazonosító igazolványa és hitelkártyája adataival. A szolgáltatást azonban nem használta, mégis számláztak neki. Az Apple-től származó fizetési követelések összértéke meghaladta a százezer jent. Az Apple egyelőre nem nyilatkozott a reklamációkkal kapcsolatban.
A vizsgálathoz közben a japán ipari, kereskedelmi és gazdasági minisztérium is csatlakozott, amely azt próbálja kideríteni, hogy állhat-e személyiségi adatlopási és visszaélési ügy a kifogásolt számlák háttérben. A tárca mindenesetre azt ajánlja a felhasználóknak, hogy rendszeresen ellenőrizzék bankszámláikat, és minden gyanúsnak ítélt tételt jelentsenek.