Millió indok miatt döntenek úgy a vásárlók, hogy konzolt vesznek a nappaliba, ám ezek között hátul szerepelnek az adott konzolra elérhető csúcsjátékok. A Nielsen Games az ókori Görögországban játszódó kardozós játék, a God of War III megjelenése alkalmából vizsgálta meg, hogy mi motiválja az embereket a vásárlásra.
A legnagyobb súllyal a Playstation 3 egyik olyan jellemzője esett a latba, ami a konzol bejelentése óta változatlan: a válaszadók 65 százaléka említette a kütyü beépített Blu-ray olvasóját. A második leggyakrabban említett ok a PS3 leárazása, és csak a harmadikban kerülnek elő a készülékre elérhető játékok.
A további motiváló tényezők között felbukkan annak a vágya, hogy a több mint tízéves Playstation 2-t lecseréljék a játékosok, az Playstation Network által nyújtott online szolgáltatások, multimédiás funkciók, és a barátokkal való együtt játszás lehetősége is. A felsorolás végére szorult viszont az egy-egy vonzó, csak arra a platformra elérhető játék jelentette csábítás.
A Nielsen jelentése szerint a Sony ügyesen lovagolta meg a Playstation 3 sokrétűségét. Többen vásárolnak játékkonzolt, mintha csak a játékokra és a kizárólag Sony gépekre megjelenő címekre építették volna fel a reklámkampányukat.