A megjelenést követő két napon belül hárommillió vásárló töltötte le az iTunes multimédia-szoftver új verzióját, több mint egyharmaduk pedig a Ping tagja is lett - közölte az Apple.
A Pinggel az Apple az online közösségi hálózatok trendjét követi. A felhasználók láthatják, milyen zenét hallgatnak barátaik, illetve követhetik kedvenc zenészeik tevékenységeit is. Steve Jobs, a konszern vezetője a szolgáltatás indításakor hangsúlyozta, hogy a hálózat 160 millió felhasználó kiszolgálására elegendő kapacitással rendelkezik.
Az Apple-nek a közösségi hálózatok világába való belépése nézeteltérésekhez vezetett a piacvezető Facebookkal. Az Apple korábban azt tervezte, hogy a Ping felhasználói facebookos barátaikat is megtalálhatják majd az új hálózaton. A The New York Times című lap és az ALL Things Digital nevű blog információi szerint azonban mivel a tárgyalások eredménytelenül zajlottak, a Facebook nem engedélyezte a hozzáféréseket. Jobs szerint a Facebook elfogadhatatlan feltételeket támasztott.
Az egymillió felhasználós határ gyors átépése ellenére sem számít egyértelmű sikernek a Ping. A szolgáltatás kritikusai szerint kényelmetlen, hogy a közösségi oldalt csak az iTunes-ból lehet elérni, a böngészőből nem lehet pingezni. Illetve, hogy a szolgáltatásban jelen levő sztárok kevesen vannak, és viselkedésük inkább egy kattintórobotéra hasonlít, mint egy emberére. Az sem szolgálja az Apple érdekeit, hogy a Pingen csak az iTunes boltból vásárolt zenéket lehet kedvencnek jelölni, a CD-ről származó vagy letöltött dalokat nem látja a rendszer.