A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

A világ legjobb autószimulátorát építette meg a Lexus

Vágólapra másolva!
A japán Toyota luxusautókat gyártó divíziója a világ legfejlettebb autószimulátorát építette meg Japánban: a valósághű vezetési élményt és erőhatásokat reprodukáló berendezést forgalombiztonsági fejlesztések tesztelésére  használják.
Vágólapra másolva!

A Shizuoka városában lévő fejlesztőközpontjában a Toyota három évvel ezelőtt készítette el a berendezés első verzióját, amelynek tudását folyamatosan bővítették azóta. A professzionális szimulátor egy hatalmas teremben kapott helyet, amelyben bonyolult hidraulikák egy valódi Lexus autót mozgatnak és döntenek különböző irányokba. A jármű köré egy kupolát építettek, melynek belső falára a virtuális teret vetítik ki. Ez gyakorlatilag körülöleli a teljes autót, azaz nem csak a szélvédőn át látható a digitális környezet, hanem az oldalsó és hátsó ablakokon is arra láthat rá a sofőr, de még a visszapillantó tükröket is a megszokott módon tudja használni.

Háromszázzal is lehet száguldani vele

A szimulátor akár 299 kilométer/órás sebességgel való haladás élményét is vissza tud adni, és 330 fokban történő elfordulást is lehetővé tesz. Annak köszönhetően, hogy a járművet tartalmazó kupola nem csak irányokba tud dőlni, de négy irányba mozogni is tud, a gyorsulás vagy lassulás érzetét is élethűen reprodukálni tudja.

A szoftveres oldalról a legkülönbözőbb viszonyokat tudják előteremteni a tesztek végrehajtásához: befolyásolhatják a látási viszonyokat, vagy növelhetik, csökkenthetik a forgalom sűrűségét. A jármű belsejében lévő berendezések, például a navigáció vagy a telefonos kihangosító ugyanúgy működik, mint a valóságban. E pedig azt is lehetővé teszi, hogy biztonságos körülmények mellett megvizsgálják, hogy egy adott helyzetben miként tud reagálni valaki akkor, ha vezetés közben mondjuk telefonon beszélget, vagy mondjuk alkoholos befolyáltság alatt áll.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!