Az Apple megoldása a grafikus kártya után bontaná két részre a képet, megjelenését egy projektorra bízná, a néző helyzetét pedig egy külön kütyü figyelné. A technológia a mellékelt leírás szerint szemüveg nélkül is élvezhető 3D-s képet mutatna, ráadásul mindezt a néző helyzetétől függetlenül tenné - adta hírül a CNET.
Amennyiben az Apple által ígért technológia a piacra kerül, a cég az otthoni 3D-s megjelenítők területén is maga mögé utasíthat mindenkit. Az eddigi megoldások ugyanis vagy drága aktív szemüveg viselésére kényszerítették a nézőt, vagy csak a szoba néhány pontján nyújtottak térélményt.
Gyenge a konkurencia
A szabadalom arra is kitér, hogy a Nintendo 3DS-ben alkalmazott egymás alá rétegzett LCD kijelzős módszer, illetve a Toshiba által használt több képre bontásos módszer miért nem tökéletes. Az Apple szerint a 2D képet több különböző látószögre felbontó módszer a hatalmas számításigény miatt problémás. Illetve egyik piacon levő megoldás tökéletes, ha többen akarnak 3D-s filmet nézni különböző látószögekből.
A szabadalmi kérelem 2006-os beadásakor a dokumentum szerzője azt állapította meg, hogy szükség van olyan módszerre, amivel olcsón, egyszerűen és hatékonyan lehet 3D-s filmet vetíteni. A kérelem kora miatt nem szabad abban reménykeni, hogy a cég hamarosan projektorral jelenik meg a piacon, abban viszont biztosak lehetünk, hogy az Apple is beszállt az otthoni 3D-s megjelenítők versenyébe.