Nem a New York Times az első olyan médium, amely fizetőssé teszi korábban ingyenesen is hozzáférhető tartalmait: korábban a UK Times és a Sunday Times lapokat kiadó News Corporation vezetett be hasonló változtatásokat, ez a társaság azóta iPaden olvasható napilapot is kiad The Daily néven. A New York Times honlapján publikált cikkeket eddig ingyenesen olvashatták a látogatók, március 28-ától azonban csak havi húsz cikkhez férhetnek hozzá díjmentesen.
Ezt követően a lap papír kiadásának előfizetői a részükre megküldött jelszavak birtokában korlátlanul olvashatják a netes tartalmakat, a többi látogatótól azonban havidíjat szed a kiadó, amely három konstrukcióban kínálja majd a tartalmait attól függően, hogy milyen platformon kívánnak azokhoz hozzáférni.
Havi 15 dollárért, vagyis mintegy háromezer forint ellenében böngészőből és okostelefonokra elérhető alkalmazásból lehet olvasni a New York Times cikkeit, míg a lapot iPadjükön olvasni kívánóktól havi 20 dollárt, vagyis négyezer forintot szed be a cég. Aki böngészőből, okostelefonon és iPaden is olvasni szeretné a napilapot, annak ezért 35 dollárt, vagyis mintegy hétezer forintot kell fizetnie.
A lap azt reméli, hogy az előfizetési díjakból bejövő pénzből pótolni tudja a csökkenő lapeladások és a korábbinál alacsonyabb összegű hirdetési bevételeit. Az amerikai napilap 2005-ben már próbálkozott fizetős tartalmak bevezetésével, de ezzel akkor kudarcot vallott. Ugyanakkor a Wall Street Journal és Financial Times üzleti lapok a New York Timeséhoz hasonló megoldást alkalmaznak már évek óta. Az utóbbi lapszerint az utóbbi években folyamatosan emelkednek előfizetésekből származó bevételei, bár ezek konkrét összegét a cég nem közölte.