A közösségi oldal működtetői egyelőre hivatalosan nem erősítették meg, de a kínai sajtó belső forrásból származó információi nyomán az MSNBC amerikai hírcsatorna online kiadása arról számolt be, hogy a Facebook közös vállalatot tervez létrehozni a Baiduval. A vállalkozás konkrét részletei még nem ismertek, de a lapértesülések szerint nem Facebook.com címen indulna az új közösségi szájt Kínában, az amerikai székhelyű társaság által működtetett oldal elérését ugyanis blokkolja a helyi kormányzat. Az "eredeti" Facebook és az induló kínai szájt között nem lenne kapcsolat, csak az alapjául szolgáló technológia lenne azonos - írja a Forbes.
Azt sem tudni, hogy az amerikai-kínai közösségi szájt mikor indulhat el, a külföldi és helyi cégek által közösen alapított vállalkozások ugyanis csak kormányzati jóváhagyással működhetnek, amelynek megszerzése időigényes procedúra. A Facebook elnök-vezérigazgatója, Mark Zuckerberg egyébként tavaly utazott Kínába, ahol a Baidu első emberével, Robin Livel találkozott.
Az MSNBC beszámolója szerint mindkét vállalat hasznot húzhat egy közös vállalkozásból: a Facebook beléphet a 450 milliós felhasználói táborral rendelkező kínai piacra, a Baidu pedig úgy veheti fel a versenyt a Tencent nevű riválisával, hogy nem kell saját közösségi szájtot építenie, amely nagyon összetett feladat. Ugyanakkor ahhoz, hogy a Facebook elindíthassa a helyi oldalt, teljes mértékben együtt kell működnie a világháló felett teljes körű kontrollt gyakorló kínai rezsimmel - például cenzúráznia kell oldalairól bizonyos tartalmakat, és ki kell adnia egyes felhasználók adatait a helyi szerveknek -, ami számos amerikai társaságnak, többek közt a Google-nek is folyamatosan problémát okoz.