Az elnök-vezérigazgatói tisztről egy évtized után két hónappal ezelőtt leköszönő Eric Schmidt a D: All Things című konferencián megtartott kerekasztal-beszélgetésen nyilatkozott a témában. "Elcsesztem" - mondta Schmidt egy olyan kérdésre válaszolva, amely azt firtatta, hogy vezetése alatt a Google miért nem fókuszált erősebben a közösségi szolgáltatásokra, mivel így a rivális Facebook felhasználók millióit happolta el a társaságtól - adta hírül az AP hírügynökség.
A cég igazgatótanácsának elnöki tisztét betöltő szakember elmondta, hogy belső körlevelekben már négy évvel ezelőtt olyan szolgáltatások kidolgozását szorgalmazta, amelyek segítségével családtagok és barátok kényelmesen tarthatnak kapcsolatot. Ugyanakkor Schmidt elismerte, hogy ekkor - amikor a Facebooknak még nem ötszázmillió, hanem csak húszmillió felhasználója volt - nem vették elég komolyan a rivális társaságot.
A Facebook sikere azért is jelent komoly gondot a Google-nak, mert egyre több hirdető a közösségi szájton költi el pénzét, ráadásul a hálózaton publikált tartalmak indexelését az üzemeltetők nem engedélyezik a Google keresőmotorja számára, az összes adat a Facebook birtokában marad. Eric Schmidt elmondta, hogy a Google-nál keményen dolgoznak egy alternatív szolgáltatás beindításán, amely szerinte "az egész iparág számára hasznos volna". A keresőcég korábban már próbált partnerségre lépni a Facebookkal, de ezek a tárgyalások nem végződtek sikerrel. A Facebook ügyvezető igazgatója, Sheryl Sandberg egyébként a Google-tól igazolt át a céghez.