A Kotaku című videojátékos magazin szerint a húszéves, játékfejlesztőnek készülő Chris Staniforth épp egy állásinterjú előtt várakozott egy munkaközvetítő központban, amikor véletlenül leejtett rágójáért hajolt le, ekkor azonban rohamot kapott, egy barátjának annyit mondott, hogy mellkasi fájdalmat érez, és pillanatokkal később elhunyt.
A boncolás kiderítette, hogy Staniforth halálát mélyvénás trombózis okozta, amely többek közt attól is kialakulhat, ha valaki hosszú időn át teljesen azonos pozícióban ül, vénáiban pedig megalvad a vér, vérrög keletkezik, amely a vérárammal a test egyéb részeibe, például a tüdőbe is kerülhet, ahol elzárhatja az erekben a vér útját.
Bár a mélyvénás trombózis kialakulására elsősorban a transzatlanti repülőjáratok utasait figyelmeztették a kutatók, a játékkonzolok előtti gubbasztás is hasonló helyzetet okoz: a képernyőt bámulva órákon át mozdulatlanul ül a játékos. Ez történt az Xbox 360 konzoljával gyakran egész éjszakán át tartó - azaz tizenkét órás - maratonokat rendező brit fiatallal is. Az elhunyt játékos szülei most kampányolni kezdtek annak érdekében, hogy más szülők figyelmét is felhívják a videojátékok veszélyeire. Hasonló esetekről korábban ázsiai országokból számolt be a sajtó, ahol néhány függő játékosok végkimerülésben halt meg, egy dél-koreai játékos például három napon át folyamatosan játszott. Az Xbox 360 konzolt gyártó Microsoft egyébként maga is azt javasolja a játékosoknak, hogy időnként tartsanak szünetet a játék közben, és mozgassák meg végtagjaikat.