Oldalra rendezett navigációs gombok, átrendezhető ikonok és több hely jellemzi a Google Plus új dizájnját. A keresőóriás közösségi oldalának korábbi felülete sem volt csúnya, ám az új lényegesen letisztultabbra sikerült. A lényeg változatlan maradt, a Pluson még mindig körökbe kell rendezni érdeklődés, a barátság mélysége vagy a megosztott tartalmak szerint az ismerősöket.
A Google+ lehetőséget ad arra, hogy ne csak egy-egy körnek osszanak meg linkeket az emberek, hanem mindenki számára. A hírességek és véleményvezérek a rajongók számára szánt olvasónaplót, hírajánlót vezethetnek a szolgáltatásban. Aki a Google belső ügyeire, a cég vezetőségének vagy mérnökeinek beszélgetéseire kíváncsi, az már most is megtalálja az őket érdeklő figurákat az oldalon.
Nyugodt, csendes hely még mindig a Google+
Az új dizájn inkább ráncfelvarrás, mint lényegi változtatás. Az áttervezett profiloldal ugyan jobban hasonlít a Facebook közelmúltban bemutatott Idővonal nevű új profiloldalára, ám ez is csak küllembeli módosítás. Az oldalra rendezett navigációs gombok mellett még a trendeket, gyakorta megosztott anyagokat tartalmazó Explore (felfedezés) aloldal lehet izgalmas: itt lehet felfedezni, mi foglalkoztatja a Google+ felhasználóit.
Központi helyre került a videótelefon
A Google+ legizgalmasabb funkciója, a Hangoutnak nevezett többszereplős videotelefonálás központibb helyet kapott az új dizájnban. A szükséges kodekek feltelepítése után egyszerűen használató chattel könnyen lehet képes hangos beszélgetést indítani a böngészőből. Az elhangzottaknak ugyan nem lesz visszakereshető nyoma, utólag nem lehet hozzászólni a témákhoz, ám kényelmesebb így beszélgetni, mint hozzászólásokban.
Két kattintással elindítható a videobeszélgetés
A videobeszélgetés ráadásul remek munkaeszközzé is teszi a Google+-t. A Hangouts olyan helyzetekben is használható, ahol egy Skype feltelepítésére és elindítására nincs lehetőség.
Várat magára a siker
A Google+ egyelőre nem lett akkora siker, mint azt a keresőóriás vezetése szeretné. A február végén nyilvánosságra hozott adatok szerint a felhasználók nagyságrendekkel kevesebb időt töltenek a Google közösségi oldalán, mint a rivális Facebookon. Az adatokat nem vitatta a cég vezetése, ám a New York Times napilapnak adott interjújában Vic Gundottra a Google műszaki igazgatóhelyettese arról beszélt, hogy a látogatási adatok nem mutatják meg a közösségi oldalt teljes potenciálját.
"Ez csak a Google következő verziója" - mondta Vic Gundotra a közösségi funkciókkal felvértezett keresőről és egyéb szolgáltatásokról. "Mindent frissítünk. Felhasználóink már vannak, és továbbléptetjük őket a 2.0-s Google-re" - mondta az igazgatóhelyettes. A Google rendkívül nagyvonalúan számolja a Plus felhasználóit, mindenkit annak számít, aki valaha megnyomta a +1 gombot a keresőben, a Google Play üzletben vagy a YouTube videómegosztón.