Nem bírták a rohamot a Diablo szerverei

Vágólapra másolva!
Túl sokan kezdtek egyszerre játszani a kultikus szörnygyilkolós játék folytatásával, a Diablo 3-at készítő cég internetes rendszerei nem tudtak megbirkózni a felhasználók rohamával. 
Vágólapra másolva!

Nem bírták a globális terhelést a Diablo 3-at fejlesztő Blizzard cég internetes rendszerei, ezért a a szerepjátékos elemeket felvonultató akciójáték több mint egy évtized után megjelent folytatását megvásárlók nem tudták elindítani a játékot kedd hajnalban. Az új Diablóba ugyanis olyan szigorú másolásvédelmi eljárást építettek be, amely csak működő internetkapcsolat esetén teszi lehetővé a játékot még akkor is, ha a programot megvásárló az egy játékosra tervezett missziókban küzd.

Forrás: blizzard
Forrás: blizzard

A játék hivatalos oldala szerint a gamerek többsége 37-es vagy 75-ös számú hibaüzenetet kapott, egy, az [origo]-nak nyilatkozó játékos viszont elmondta, hogy a premiert követő napon jó háromnegyed órán át kellett próbálkoznia a Blizzard szervereire való belépéssel, mire sikerrel járt. A hiba azóta elvileg már elhárult, a szerverek státuszairól ezen az oldalon azt mutatják, hogy az amerikai, európiai és ázsiai szerverek is elérhetőek, ám a virtuális javak internetes csereberéjét biztosító online aukciósházak többsége most még nem működik.

Feltörés ellen véd, hogy csak online játszható

A komoly korlátozásokat tartalmazó másolásvédelemmel a fejlesztők a kalózkópiák terjesztését akarják megakadályozni. Hasonlóan szigorú technológiával védik például a World of Warcraft című, előfizetéses rendszerben elérhető online szerepjátékot is. A Diablo első epizódját még 1996-ban adták ki, a második rész 2000-ben jelent meg, a harmadikat pedig négy évvel a bejelentése ezen a héten kezdték el árulni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!