Az eredeti játékhoz hű folytatást készítettek a Blizzard fejlesztői. A már tizenhat éves múltra visszatekintő Diablo lényege semmit sem változott: a játékos továbbra is egy élőhalottakkal, démonokkal és pokolbéli lényekkel benépesített világban bolyong, és Tristram városát védi az újabb és újabb ostromokra készülő élőhalottak ellen. A bevált recept alapján készült történet során a kisváros egyik kalandozójából démonfejedelmeket legyőző hérosszá válhat a játékos.
A Sulinet Expressz olcsó számítógépei és a korlátlanul használható internet előtti korszak játéka volt, de a saját számítógépekkel rendelkező magyar otthonok jelentős részében egerek ezreinek tönkretételéért lehetett felelős a Diablo. Az egérrel pofonegyszerűen irányítható program a hagyományos szerepjátékokat tette emészthetővé a játékosok egyre szélesedő tábora számára azzal, hogy készítői az akcióra helyezték benne a hangsúlyt. A fő küldetés szál mellett itt is találkozhatunk majd mellékágakkal, ezek teljesítése és az egyébként hatalmas területek felfedezése fogja elnyújtani a játékmenetet. Ha minden lehetséges helyre bemegyünk és minden utunkba kerülő szörnyet levágunk, sokkal magasabb szinten fejezzük be az adott fejezetet, mint az feltétlenül szükséges lenne, ami jelentősen megkönnyíti a továbbjutást.
Pazar 3D-s lett a grafika, de a nézet nem változtatható (még több kép a Diablo 3-ból)
Nem mertek a kamerához nyúlni
Míg a Diablo előző részeiben a környezet és a szörnyek előre lerenderelt karakterek voltak, a folytatás már pazar 3D grafikában tündököl - szerencsére ennek ellenére a gépigénye nem vállalhatatlanul magas - , egyvalamihez azonban nem mertek hozzányúlni a fejlesztők: a fixen fentről letekintő kameranézethez, amely a sorozat egyfajta védjegyévé vált. A szuperrészletes grafika ugyan lehetővé tenné, hogy a kamera egy látványos győzelem után belezoomoljon a főhős arcába, vagy körbeforogjon égbe tartott fegyvere körül, szerencsére a készítők nem áldozták fel a kultikus hangulatot a giccs oltárán, a rögzített kamera valószínűleg hazavágta volna a rajongók által elvárt feelinget.
Ugyanez igaz az irányításra is, amelyhez semmiféle speciális kontrollerre nincs szükség, mivel harcosunkat teljes egészében az egérrel, és annak két gombjával irányíthatjuk, a billentyűzetre csak a támadások kiválasztásához lehet szükség. Mindenesetre egy pótlék egeret már az első indításkor érdemes bekészíteni, hiszen kattintások ezrei várnak a játékosra.
Rá van gyógyulva az internetre
Manapság ugyan alig használnak számítógépet internet nélkül, mégis meglepő, hogy a Diablo 3-at el sem lehet indítani anélkül, hogy bejelentkeznénk a játék mögé épített online szolgáltatásba. Erre akkor is szükség van, ha az ember nem a barátaival, hanem egyedül akar játszani, kényelmetlenséget csupán azért okoz, mert ha a szerver vagy az otthoni netkapcsolat nem működik, akkor lőttek a játéknak is.
Ide kattintva még több képet nézhet a Diablo 3-ból
Pozitív hozadéka van a jelentősen felfejlesztett internetes funkcióknak: a missziók során a gép által vezérelt segédkarakterek helyére a játékos bármikor behívhatja saját, hús-vér ismerőseit a jobb alsó sarokban lévő menün keresztül. Nem okoz problémát az sem, ha valaki nem ér rá egész este játszani: ha ő kilép, a játék egy gépi vezérlésű karakterrel pótolja őt.
A valódi pénzünkre is pályázik
A teljes internetes virtuális világok korában kihagyhatatlan volt az új Diablóból a virtuális javak kereskedelme, amely a Blizzard számára komoly bevételi forrást jelent majd. Ugyan lehetőség van a kalandozás során begyűjtött javak ingyenes csereberéjére, a türelmetlen játékosok valódi pénzüket is áldozhatják egy-egy extra képességeket nyújtó fegyver vagy tárgy megvásárlásához.
Szinte bármilyen tárgyat megvásárolhatunk, amit más játékosok el kívánnak adni, mindössze megfelelő mennyiségű virtuális fizetőeszközt kell hozzá szereznünk a pályákon megölt szörnyektől. Aki idő hiányában a pénzgyűjtés helyett a történettel szeretne haladni, az a virtuális javakat akár valós pénzért is beszerezheti, de a játék egyetlen plusz forint elköltése nélkül is teljesíthető. A játék legújabb részét többen kritizálták amiatt, hogy ha valaki már az elején csúcsfelszerelést vásárol magának, annak nem lesz kihívás a teljesítése, így öröme sem a Diablo 3-ban.
Ide kattintva még több képet nézhet a Diablo 3-ból
A magyar játékosok kedvencének számító barbár karakter mellett már démonvadász, szerzetes, varázsló és boszorkánymester bőrébe lehet bebújni a Diablo 3-ban, mindegyik kaszt egyedi harcmodorra képes, és eltérő képességeiket lehet csúcsra fejleszteni. A felszerelés fejlesztése változott a korábbi részekhez képest, már arra is van mód, hogy a kovácshoz ellátogatva a játékos saját, kalandok során begyűjtött tárgyaiból készítsen egyedi felszerelést. A legyártott tárgyak használata azért nagyon érdekes, mert a megbízás elején még egyáltalán nem lehet tudni, hogy a kész felszerelés végül egyáltalán mire lesz alkalmas. Ez persze azzal jár, hogy rengeteget kell próbálkozni, mire az adott harcos számára ideális fejlesztés elkészül.
Nem biztos, hogy hosszan is le tud kötni
A játék készítője , a Blizzard nem volt egyszerű helyzetben a Diablo 3 megalkotásakor, hiszen meg kellett felelnie a több mint egy évtizede váró rajongóknak, az előző részeket egyáltalán nem ismerő fiataloknak. A folytatásba ráadásul úgy kellett beépíteni a kor elvárásait - a fejlett online funkciókat, és a virtuális piacot -, hogy az ne tegye tönkre az eredeti hangulatot, és a cég másik slágerjátéka, a World of Warcraft elől se szipkázza el a játékosokat.
Ezt a cégnek sikerült is elérnie, az azonban már kétséges, hogy az új Diablo képes lesz-e hosszú távon, a néhány hetes végigjátszást követően is lekötni rajongóit. A készítők szerint a legnehezebb fokozaton több hónap alatt lehet csak teljesíteni a program összes misszióját, később pedig pályákat, küldetéseket tartalmazó kiegészítőket is kiadhatnak a játékhoz. Bár a Diablót mindenki a PC-ről ismeri, igazából reménykedünk benne, hogy a konzolokra is megjelenik majd, mert ez jelentősen kibővítené rajongóinak körét: számítógépen már egyre kevesebben játszanak.