Az Amazing Alex című új játékhoz óriási várakozások kötődnek. A Rovio előző játéka meghódította a világot, kijutott a világűrbe, a játékboltoktól kezdve az iPhone kiegészítők piacáig mindenhol megjelent. Nem tudni azonban, hogy a Rovio képes-e megismételni a madaras játék sikerét.
Az Alex-játékosoknak a kisfiú szobájában kell addig rendezgetni a játékokat és egyéb tárgyakat, míg reakcióba nem lépnek egymással. A cél, hogy a rajzfilmekben látható bonyolult masinák épüljenek a pályán, amiben a leeső golyó által bekapcsolt ventillátor hajtotta kishajó löki le a következő elemet aktiváló tárgyat.
Az Amazing Alex játék nem a Rovión belül látta meg a napvilágot, hanem egy kaliforniai fejlesztő adta ki. Az eredetileg Casey's Contraptionsnak hívott játékot szerették a kritikusok, a kihívásokat pedig gyakran hasonlították a MacGyver tévésorozatban láthatókhoz. Mivel azonban a játék nem lett átütő siker, az alkotók eladták a Roviónak a jogokat.
A játék sorsa azért is érdekes, mert az Angry Birds sem az egyedi ötlet miatt lett sikeres. Már PC-re is voltak valós fizikát használó katapultos vagy tankos játékok, amelyekben az ellenfél erődjének vagy ütegének lerombolása volt a cél. A karakterek tervei és a csinosan megrajzolt világ azonban kiemelte ezek közül az Angry Birds-öt.
Törés-zúzás lesz a sikeresen megfejtett pálya vége
Az Amazing Alex grafikai és játékmechanikai tuningon esett át a Roviónál, így fog megjelenni először az androidos és az iOS-t futtató eszközökre. Később pedig a windowsos mobilokra, Mac-ekre és PC-kre is. A cég bevételeinek tavaly harminc százaléka származott a különböző Angry Birds tárgyak eladásából. A Rovio azt reméli, hogy a hamarosan megjelő Alexhez is kell majd készíteni plüssjátékokat.