Változatos időjárási és forgalmi körülmények között teljesítettek a Google robotautói. A cég bejelentése szerint az autonóm működésre képes flotta átlépte a háromszázezer mérföldes határt, azaz több mint 480 ezer kilométert hagytak maguk mögött a kocsik.
A Google különleges autói a tesztek nagy része alatt csak külön kiadott útvonalengedéllyel közlekedhettek, fél éve azonban Nevada állam rendszámot adott a kocsinak. Ironikus módon a robotkocsikhoz kötődő egyetlen baleset akkor következett be, amikor emberek vezették az autót.
Robotlexus is van már a Google flottájában
A Google hamarosan megkezdi a kísérletezést az egy sofőr által biztosított kocsikkal. Korábban ketten ültek minden robotautóban: az egyik pilóta a kormány átvételére volt kész, az utas pedig a számítógép előrejelzését figyelte, hibát keresve az autonóm vezetőrendszerben. A másik lényeges változás, hogy a hibrid Toyota Priusok mellett egy újabb típus is megjelent a Google flottájában, a Lexus RX450h hibrid szabadidőautója.
Az autonóm Google autók kamerákat, radart és lézerres távmérőket használnak az út és a közlekedők helyének felmérésére. A begyűjtött információkat erős szerverek dolgozzák fel. A program még nem tökéletes, a jeges, havas út kezelését még nem tanulák meg az autók, illetve az útépítésekre sem készítették fel a kocsikat.