Viviane Reding, az Európai Bizottság igazságügyi kérdésekben illetékes alelnöke levélben azt javasolta az uniós tagállamok illetékes minisztereinek, hogy vizsgálják meg országaikban az Apple cég reklámozási gyakorlatát.
Reding azt kifogásolja, hogy az Apple hirdetéseiben nem támogatja lehetséges vevőit arról, hogy az alap egy év jótállás mellett két év szavatosságot is kötelezően biztosítania kell termékeire. A jótállás hatálya alatt mindenképpen javítani vagy cserélni kell a terméket, ha az nem rendeltetésszerű használat miatt romlott el. Ezzel szemben a szavatosság során a vásárlónak kell bizonyítania, hogy gyártási hiba okozza eszköze problémáját, s ha ez így van, azt a gyártónak ingyenesen kell javítania.
A fenti gyakorlat miatt tavaly év végén az olasz fogyasztóvédelmi hatóság több mint 265 millió forintnak megfelelő bírságot rótt ki az Apple-re.