Személyes egyeztetést kezdeményezett a UPC tájékoztató leveléről a média- és hírközlési biztos - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs igazgatósága. Bodonovich Jenő a hozzá érkezett panaszok alapján indult eljárása során megvizsgálja az előfizetőket ért esetleges érdeksérelmeket, ennek érdekében kezdeményezte a megbeszélést a műsorterjesztő képviselőjével - olvasható a hatóság közleményében.
A UPC az elmúlt napokban levélben ajánlotta fel ügyfeleinek, hogy kössék újra szerződéseiket. A tájékoztató szerint az új szerződés ráutaló magatartással jönne létre, azaz az értesítés kézhezvétele után a számla kiegyenlítésével vagy akár a szolgáltatás igénybe vételével.
Az NMHH hétfőn közölte, hivatalból vizsgálatot indított annak tisztázására, hogy a UPC a hírközlési jogszabályoknak megfelelően kívánja-e módosítani szerződéseit ügyfeleivel. A hatóság a cég előfizetőit gondosságra intette, és arra figyelmeztette őket, hogy ha elfogadják a módosítást, később akár díjemelést is könnyen érvényesíthet a szolgáltató.
A UPC ez után közölte, hogy a díjakat és a csomagokat nem érintő, jogszabályszerű szerződésmódosítást kezdeményezett ügyfeleinél, egyben egyeztetést kezdeményezett a hírközlési hatósággal.