Megállt a Facebook növekedése Magyarországon. Akit érdekelnek a közösségi oldalak, azok már regisztráltak, újabb emberek pedig nem csinálnak maguknak felhasználót. A régi tagok már lassan meg is unják a facebookozást - derült ki a Kutatócentrum vizsgálatából.
A magyar lakosságnak majdnem a fele (46 százalék) tagja és aktív felhasználója a Facebooknak. A regisztráltak számának növekedése azonban a legfrissebb vizsgálat szerint megállt. Valószínűleg a magyar netezők is elkezdenek lassan kiábrándulni a közösségi oldalból. Hasonló trendek figyelhetők meg az Egyesült Államokban, Németországban és Japánban is, ezekben az országokban azonban már megindult az aktív felhasználók számának látványos csökkenése.
A Facebook még így is a legnépszerűbb közösségi portál a magyar netezők körében. Tagjai sokkal aktívabbak, mint az iwiwezők vagy a myvipezők, és jóval többen vannak, mint a LinkedIn felhasználói. A szakmai közösségi portál azonban lassan erősödik, az álláskereső oldalak szerepét veheti át a Kutatócentrum szerint. Növekvőben van a Google+ felhasználók száma is Magyarországon, ám a regisztráltak egyelőre még nem használják aktívan az oldalt.
A magyarok többsége nem csak egy közösségi oldalon van jelen, hanem 2-3-ra is regisztrált, és nő azoknak az aránya, akik 4-6 ilyen portálon vannak jelen. A netezők többsége (74 százalék) naponta használja a közösségi oldalakat, harmaduk e-mail helyett is a közösségi oldalak üzenőszolgáltatását használja.