A Steam nevű amerikai cég internetes játékáruházáról ismert, de nemrég bejelentette, hogy saját játékgépet, és ahhoz egy Linux-alapú saját operációs rendszert is fejleszt. Az online letölthető videojátékok úttörője most a játékok irányítását is megreformálná egy új, a cég szerint a játékélményt is fokozó irányítóval.
A Steam Controller külsőre leginkább az Xbox 360 konzolok irányítójára hasonlít, újítása pedig az, hogy az irányítókarok helyett a laptopok tapipadjához hasonló, de nagyobb érzékenységű szenzorokat tartalmaz, amelyeket a hüvelykujjakkal lehet megérinteni. Az érintésérzékelők egyben benyomható gombként is funkcionálnak, de a kontroller közepén egy laptopokéhoz hasonló tapipad is megtalálható.
Míg a laptopok érintőpaneljével kínszenvedés játszani, a fejlesztők szerint a kontrollerrel sokkal precízebben lehet majd irányítani akár az akciójátékokat, akár a szimulátorokat a miniatűr karokat tartalmazó típusoknál, de akár stratégiai játékokkal is használható az új irányító. Nem csak stílusbeli megkötés nem lesz a kontroller által támogatott játékokkal szemben, a Steam közlése szerint azt is megoldották, hogy az online játékboltban már elérhető, akár több éves játékok is gond nélkül használhatók lesznek vele.
A Playstationhöz és Xboxhoz készült jelenlegi irányítók is képesek rezegni például egy bejövő lövés, robbanás, vagy hepehupás út hatásának imitálásához. A Steam irányítójába nem primitív, csupán egy súlyt forgató rezgőegységek, hanem miniatűr elektromágneses tolómotorokkal szerelik.
A fejlesztők ígérete szerint a precízebb rezgőalkatrészek segítségével az irányító egyszerű berregtetésénél sokkal élethűbb effektusokat lehet generálni az eszközt markoló játékos számára. A vezérlőn összesen 16 gombot helyeznek el, amelyek felét lehet megnyomni a hüvelykujjak felemelése nélkül. A játékfejlesztők számára a kontroller első tesztváltozata már idén elérhető lesz, azt azonban még nem tudni, hogy a végleges változatát mikor tervezik piacra dobni.
Szereti a kütyüket? Kövesse a Techbázist a Facebookon is!