A 777x a kilencvenes évek közepén debütált Boeing 777-es típus jelentősen áttervezett változata. A Boeing közlése szerint a két sugárhajtóművel rendelkező utasszállító repülőgépek közül a jelenleg elérhető legtakarékosabban üzemeltethető típus - legalábbis az előzetes számítások szerint. Az átdolgozott repülőgép teljesen új, könnyű, kompozit anyagokból álló, speciális kialakítású szárnyakkal rendelkezik, és hajtóműveit is modernizálták a gazdaságosabb működés érdekében.
A Boeing 777-es jelenleg piacvezetőnek számít a szélestörzsű, kéthajtóműves utasszállító gépek körében. Az x jelzésű új modellmintegy 20 százalékkal kevesebb kerozint fogyaszt majd a 777-300ER modellnél, amely a legnépszerűbb típus a 777-esek közül.
Elődeihez hasonlóan a széles törzssel rendelkező 777x is több különböző méretben lesz elérhető: a 8X jelű változata fedélzetén 350 utas, a 9X jelűn pedig 400 utas foglalhat helyet. Az előbbi típus hatótávja több mint 17 ezer kilométer, az utóbbié 15 ezer kilométer.
A Boeing szerint az egyetlen utasra vetített költségek alapján a 777-9X a világ legolcsóbban üzemeltethető utasszállító repülőgépe. Az új géptípus fedélzeti komfortjáról egyelőre kevés konkrétum ismert: a gép ablakai nagyobbak, jobb kilátást nyújtanak az utasoknak, de a gyártó honlapján lévő bemutató szerint újfajta multimédiás és világítási megoldásokat is alkalmazni fognak a 777x-eken.
A gyártótól 259 darab Boeing 777x-et rendelt arab és európai légitársaságoktól, összesen mintegy 95 milliárd dollár értékben. A megrendelések alapján már biztos, hogy a Boeing 777x a Lufthansa, a Qatar, az Emirates és az Etihad légitársaságok flottájában repülni fog. A kisebbik 777x modell listaára 350 millió dollár (~ 77,3 milliárd forint), nagyobb társáé 377 millió dollár, vagyis 83,3 milliárd forint.