A jármű tesztrepülését egy karlsruhei sportcsarnokban végezték távvezérléssel. A géppel többször fel- és leszálltak a csaknem 22 méter magas csarnokban. A tesztek során nem adódott probléma, bár a jelenlegi verzió csupán mintegy húsz percet képes a levegőben tölteni. A cég közleménye szerint a Volocopter sokkal halkabban működik a hagyományos helikoptereknél, és fülkéje sem rázkódik annyira, ezáltal sokkal nagyobb komfortot fog biztosítani majd jövőbeni utasai számára.
Fejlesztései most arra irányulnak, hogy az akkumulátorokról működő, hagyományos társainál környezetbarátabb módon üzemeltethető gép repülési idejét egy órásra meghosszabbítsák, repülési sebessége pedig elérje a 100 kilométer/órát. A többórás üzemidőt a későbbiekben robbanómotoros hibridmeghajtással kívánják elérni az e-Volo munkatársai. A jármű rotorjainak sebességét egyedileg szabályozza egy automatika, így lehetséges vele a megfelelő irányba haladni.
Hamarosan megkezdik a Volocopter tesztelését nyílt terepen is, ahol előzetesen beprogramozott útvonalon közlekedik majd a gép. Építői szerint a tizennyolc rotoros kivitel komoly biztonsági előnyöket kínál, mert ha ezek közül egy hiba miatt néhány meg le is áll, a jármű még úgy is biztonságosan le tud szállni. Vezérlését egy nyolc különálló egységből álló számítógép végzi, amelynek minden egyes modulja önmagában is képes irányítani a Volocoptert, amelyet emberi pilóta egy botkormánnyal tud vezetni.
Az elektromos meghajtású helikopter fejlesztését a német állam kétmillió euróval támogatta, a fejlesztők tervei szerint néhány éven belül a gép sorozatgyártása is megkezdődhet. Ehhez a német SeedMatch közösségi finanszírozó oldalon gyűjtenek pénzt a feltalálók, ahol legalább 250 eurós befektetéssel lehet beszállni a projektbe. Aki tízezer eurót is hajlandó a célra áldozni, az jogot formálhat az első VC200-asok megvételére is – bár a jármű ára még nem ismert.