Egy idahói házaspár alapította a Solar Roadways nevű vállalkozást, amely az Indiegogo finanszírozó portálon több mint egymillió dollárt gyűjtött össze a jövő útjának kifejlesztéséhez (korábban százezer dollár állami támogatást is kaptak a fejlesztésekhez). Elképzelésük szerint hatalmas luxus, hogy a városok aszfaltútjai csupán passzív szerepet töltenek be, amikor energiagyűjtésre is lehetne használni az általuk elfoglalt teret.
Az egyszerű aszfaltot Julie és Scott Brusaw hatszögletű, extra erős napelempanelekkel helyettesítené. Ezek egy kirakós játék darabjaihoz hasonlóan illeszkednek egymáshoz, és lehetővé teszik a tetszőleges útvonalak kialakítását. A jövő útburkolatának speciális üvegből készült prototípusával egyelőre csak egy parkolót borítanak, de az első tesztek alapján a hatszögletű paneleken akár egy 113 tonnás teherautó is áthajthat anélkül, hogy azok megsérülnének.
Azért van szükség arra, hogy a modulok teteje átlátszó legyen, mert belsejükben napelemek találhatók, amelyek elektromos energia termelésére alkalmasak. A begyűjtött energiával nem csak az út menti közvilágítást lehetne működtetni, a panelek a jegesedés ellen télen melegíteni is tudnák magukat a tervezők szerint. A modulok belsejébe LED-eket is szerelnek, ezeket a beépített elektronikával szabadon lehetne vezérelni. Így akár a sávok vagy a gyalogátkelők is világíthatnak a sötétben, de az útra ki lehetne írni egyéb információkat, például a betartandó sebességhatárokról vagy a várható veszélyekről.
A Solar Roadways számításai szerint, ha az összes amerikai utat aszfalt helyett a napelemes burkolattal fednék le, az a teljes Egyesült Államok energiaszükségletének háromszorosát tudná előállítani. Ez azonban egyelőre teljesíthetetlennek tűnik, hiszen a napelemes út létesítése jóval többe kerül egy hagyományosénál. A napelemes út paneljei egyébként vezeték nélküli kommunikációra képesek, és meghibásodásuk esetén egy hasonló modulra kicserélhetők.
Az Equities szakportál szerzője szerint még a jelenlegi, egyáltalán nem high-tech úthálózat fenntartása is tetemes összegbe kerül, egy teljes hosszában bonyolult elektronikát tartalmazó hálózat fenntartását szerinte lehetetlen gazdaságosan kivitelezni.