Az elmúlt években már több alkalommal is látványos légi bemutatóknak adott színhelyt a Duna feletti légtér belvárosi szakasza.
A Nagy Futam II. nevű rendezvény részeként Besenyei Péter többszörös műrepülő bajnok az Erzsébet hídról szállt fel Extra 300S típusú műrepülő gépével, majd a híd alatt is átrepült.
A Wizzair légitársaság egy Airbus A320-as utasszállító gépével többször áthúzott a Duna felett. A korábbi légibemutatókon a már megszűnt Malév gépei is végrehajtottak hasonló manővert Budapest légterében.
Idén az utolsó mohikán, az egykori nemzeti légitársaság színeit viselő oldtimer Liszunov Li-2-es idézte a múltat: a gép a Malév korabeli festését viselte.
A magyar Goldtimer Alapítvány által felújított és üzemeltetett szovjet gyártmányú Li-2-es volt a második világháborút követően megalakult MASZOVLET, majd pedig Malév első klasszikus értelemben vett utasszállító gépe.
A sors furcsa fintora, hogy az amerikai DC-3-as némileg módosított klónjának tekinthető légcsavaros típus egyúttal az utolsó repülőképes légi jármű, amely a megszűnt magyar légitársaság színeit viseli.
A Red Bull cég flottájából ezúttal is több típus képviselte magát. A csillogó, fémtiszta B-25 Mitchell könnyűbombázó, és az amerikai haditengerészet jelzéseit viselő F-4U Corsair vadász klasszikus, második világháborús harci gépek, a saját kategóriájukban kimagasló teljesítményt nyújtó konstrukciók. Az alkalmi kötelék harmadik gépe egy Alpha Jet egy sugárhajtóműves oktató és gyakorlógép, melyet számos légierő még napjainkban is aktívan használ.
A Red Bull AH-1-es Cobra helikoptere már több alkalommal is tartott bemutatót hazánkban. A vietnami háborúban is használt típus igazi túlélő, modern változatai napjainkban is szolgálatot teljesítenek az amerikai és az izraeli fegyveres erők kötelékében, sőt a Távol-Keleten is.
Az ugyancsak katonai karriert is magának tudható, rendkívül mozgékony Bo-105-ös szintén elmaradhatatlan kelléke a Red Bull légi bemutatóinak, főleg, hogy ebből a a gépből készítik a szervezők a légi felvételeket.
Idén a Heliforce nevű magyar cég Mi-2-es helikoptere is bemutatta látványos produkcióját: közvetlenül a víz felett repült, látványként füstöt eregetve. Ez a típus is igazi mindenesnek számít, a katonai verziók mellett mentő- és rendőrségi változata egyaránt széleskörűen használt, hazánkban is évtizedekig meghatározó volt.
A május elsejei légibemutató legérdekesebb repülőgépe a Cessna C337-es volt. Ez a gép az orrán található húzó-, és egy, a kabin mögött elhelyezkedő toló légcsavarral is fel van felszerelve. Az 1969-ben gyártott kéttörzsű masina különleges kialakításának köszönhetően igen dinamikus repülésre képes, így sokoldalúan használható.