A héten bemutatott szoftver azért jelent komoly újdonságot, mert nagyon olcsón, egyszerű felszerelések használatával is lehetővé teszi azt, hogy virtuális karakterek valódi emberek mimikáját használják. Erre számítógépes játékok és animációs filmek készítésekor egyre nagyobb szükség van, ezekben ugyanis bár a szereplők nem valósak, hús-vér emberekkel rögzítik mozdulataikat.
Azt, hogy egy valódi ember gesztusait, vagy arckifejezéseit egy virtuális figura átvehesse, eddig nagyon drága felszereléssel lehetett megvalósítani. A magyar Innofor-Invest Kft. kutatópartnereivel azonban olyan valós idejű feldolgozórendszert fejlesztett ki, amely egy egyszerű kamerával képes rögzíteni, és számítógépes környezetbe exportálni egy ember arckifejezéseit. Ehhez sem a színész arcbőrére ragasztandó jelölőkre, sem pedig speciális hátterekre nincs szükség.
A rögzített arcmozgást utólag már bármilyen figurához hozzá lehet rendelni, így az adott monológot elmondathatják akár egy játékmackóval, sárkánnyal vagy robottal is. A rendszer lényege, hogy az arc finommotoros mozgásait folyamatosan rögzítik, és azt egy háromdimenziós arcmodellre vetítik. Ezzel a megoldással a virtuális modell arcán ugyanazok az érzelmek jelennek meg, mint a színészén, és a szájmozgást is átveszi a rendszer a beszéd során.