Ha fizet a Google-nak, megúszhatja a reklámokat
![Google Contributor](https://cdn.origo.hu/2023/12/RzTYKuChbJEyZfTj3cbi6G6SLvH0csoWgEuKhGjsBP4/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzcwYTA2MjYzMTY2ZTQyM2U4MGYzYWRiOGI2YzAyM2Yx.webp)
Egyelőre meghívásos rendszerű kísérleti üzemben működik a Google új szolgáltatása, a Google Contributor, amely a reklámokat száműzi a hírportálokról, blogokról és egyéb gyakran keresett honlapokról.
A Contributorhoz egyelőre csak néhány ismert portál, többek közt a The Onion, a Science Daily és a Mashable, valamint az Imgur képmegosztó csatlakozott, az előfizetéshez pedig fel kell iratkozni az oldalon egy várólistára.
A modell lényege, hogy ha valaki hajlandó havonta kisebb összeget - 1-3 dollárt, vagyis havi párszáz forintot -, akkor a Contributor programban részt vevő honlapokon többé nem reklámokat bámulnia (amíg fizeti a havi hozzájárulást). Ezek természetesen olyan oldalak, amelyeken a Google hirdetései jelennek meg.
Ha a Contributor keretében valaki havidíjat fizet, a csatlakozó honlapokon a Google hirdetései helyett üres dobozok jelennek meg, amelyekben egy rövid köszönőüzenet olvasható. Az oldalon ettől függetlenül megjelenhetnek olyan hirdetések is, amelyeket nem a Google szolgál ki.
Ez a megoldás a Google szerint azért hasznos, mert a tartalomgyártók számára a cég bevételeket juttat a befolyó előfizetési díjakból, a felhasználóknak pedig nem kell különböző megoldásokat keresnie a hirdetések eltüntetéséhez. Bár a Google hirdetései rengeteg honlapon vannak jelen, a Contributor egyelőre közel sem tünteti el az összes hirdetést róluk, de mindenképpen kényelmesebb használni, mintha külön-külön kellene támogatni, vagy előfizetni az oldalak tartalmaira.