Már tavaly karácsony előtt elérhető volt, most szerdán azonban világhírűvé vált a ClipDis nevű magyar startupcég, miután a Facebook San Franciscó-i fejlesztői konferenciájának megnyitóján is bemutatták.
A budapesti vállalkozás appjával pillanatok alatt lehet olyan frappáns videoüzeneteket összerakni, amelyek szavait internetes mémek vagy filmek jól ismert szereplői mondják ki. Elég begépelni a kívánt - egyelőre csak angol nyelvű mondatot, a ClipDis pár másodperc alatt elkészíti a videót belőle.
Hagyományos módszerekkel egy ilyen videó összevágása több óráig is eltarthatna, a ClipDis app azonban egy bárki számára elérhető adatbázisból tudja átvenni a videón kimondott szavakat. A Slicer nevű webes adatbázisba regisztráció után bárki tölthet fel olyan egy-két másodperces videókat, amelyeken valamilyen szavakat mondanak ki. Egy gombnyomással bármikor újragenerálható az üzenet új szereplőkkel. Ha egy szóról még nincs videoszereplős felvétel az adatbázisban, a program egy fotóval és beszédszintetizátorral helyettesíti azt.
Ez az üzenet a ClipDisszel készült
Ritka, hogy a ClipDishez hasonló, csupán néhány hónapja létező vállalkozás rögtön a Facebook legnagyobb éves konferenciáján mutatkozhasson be. A cég megújuló Messenger üzenőprogramjában elérhetővé váló többi alkalmazás mögött ismert webes társaságok állnak.
Pedig a Facebook is csak az idén januárban értesült a ClipDis létezéséről, amikor a magyar cég a londoni munkatársával felvette a kapcsolatot - árulta el az Origónak Szabó János, a cég termékstratégiáért felelős egyik alapítója.
Akkor a ClipDis még egy kizárólag iOS-re elérhető applikációként létezett, de már így is felkeltette a Facebook érdeklődését. Ahhoz, hogy a szerdai amerikai bemutatón is szerepelhessen a magyar cég, el kellett készíteni az app androidos és Facebook Messengerbe is telepíthető változatát. De még így is csak az utolsó pillanatokban vált biztossá, hogy Zuckerbergék bemutatóján a ClipDis is felbukkan - magyarázta Szabó.
A ClipDis mögött álló vállalkozásban jelenleg négyen dolgoznak: a fejlesztést Győri Dávid és Oláh Ákos végzik, a termékstratégiáért pedig Hapák Samu és Szabó János felelnek. Bár a csapat eredetileg viccből állt neki a szavakból építkező videoüzenetes app fejlesztésnek, de meglátták benne a lehetőséget: az ismert szereplők szavaiból álló üzenetek mélyebb érzelmi töltetet kínálnak egy egyszerű szöveges üzenetnél.
Egyébként maga a Facebook is ezért nyitotta meg üzenőprogramját a külső fejlesztésű appok előtt, hiszen a cégnél észlelték, hogy a felhasználók imádják valamilyen grafikával, jópofa animációval kiegészíteni üzeneteiket, vagy jelezni aktuális hangulatukat.
Szabó János szerint az eltelt három hónapban a Facebooktól kapott tanácsok nyomán rengeteget tanulhattak a felhasználók kommunikációs szokásairól. Azzal pedig, hogy szolgáltatásuk a Facebook Messengeren is megjelenik, hatszázmillió potenciális felhasználót nyerhetnek - ennyien használják ugyanis a Facebook mobilos üzenőszolgáltatását.
Bár a ClipDis továbbra is elérhető iOS-es és androidos alkalmazásként, a megújuló Facebook Messengeren sokkal inkább a felhasználók szeme elé kerülnek. Ha valaki az üzenőprogramban szeretné használni a ClipDist, nem kell külön appboltba mennie érte, és aztán telepíteni, a Messengerben egyetlen ujjbökéssel aktiválhatja a videós üzeneteket, még regisztrálnia sem kell.
Egyelőre nagyon elfoglalt a ClipDis csapata az indulás körüli teendőkkel, például csak a konferencia után szerverproblémákat kellett megoldani, és az androidos alkalmazás publikálása is közreműködésüket igényelte. Egyelőre nem tervezik a fejlesztést Windows Phone-ra, mivel azt túlságosan kevesen használják.
Az oldal társalapítójától még azt is megtudtuk, hogy a felhasználók előszeretettel küldenek különböző válogatott káromkodásokat a ClipDisszel, de a legnépszerűbb üzenet a felhasználók körében még így is az "I love you", vagyis a "szeretlek" kifejezés.