A múlt héten már összegyűjtöttük a játékipar idén várt legnagyobb szuperprodukcióit. A filmek világához hasonlóan azonban a játékprogramok világa sem kizárólag óriási költségvetésű szuperprodukciókból áll. A legfrappánsabb ötleteket tartalmazó programokat többnyire független fejlesztőcsapatok készítik, akik a legtöbb eladást PC-n érhetik el. Összegyűjtöttük azt a tíz egyedi játékot, amelyek az idén PC-re megjelennek, és valószínűleg nem hallott még róluk.
Sok sci-fi programmal találkoztunk már, amelyekben a galaxis különböző részei bejárhatók. A No Man’s Sky azonban teljesen új megközelítést alkalmaz: egy felfedezőt irányítunk, aki űrhajójával járja a galaxist, hogy új bolygókat járjon be.
Az univerzum, a benne található bolygók és környezetük teljesen véletlenszerűen generálódnak, így a játék mindenki számára más élményt nyújt majd, és minden újrajátszás különböző lesz. A különféle bolygók mindig új veszélyeket rejtenek, hiszen a szoftver az élővilágot is véletlenszerűen generálja, így előfordulhat, hogy egyszer vérszomjas ragadozók, máskor pedig békés lények fogadják a játékost.
A Braid című díjnyertes logikai játék alkotóinak legújabb programja egy óriási nyitott szigeten játszódik, és belső nézetet használ. Akár gyönyörű grafikája miatt is felfigyelhetnénk rá, de leginkább azért érdekes, mert igen ritka, hogy a szabadon bejárható nagy terület és a logikai feladványok együtt vannak jelen egy játékban.
A The Witness folyamatosan nehéz fejtörőket állít a játékos elé (a készítők 677 ilyen feladványt emlegetnek), míg az el nem ér a végső célt jelképező hegytetőig. A fejlesztők “felfedező-puzzle” játékként emlegetik.
Egyedi vizualitása ellenére a Superhot lehetne akár egy átlagos belsőnézetes lövöldözős játék is, ha nem lenne menetébe egy hatalmas csavar. Ebben a játékban ugyanis csak akkor telik az idő, és mozognak az ellenfelek, ha maga a játékos is megmozdul.
Ha egyszerre tízen lőnek ránk, egy helyben maradva van időnk mérlegelni a szituációt, és elgondolni, milyen sorrendben végzünk az ellenfelekkel, és milyen irányba ugrunk a lövedékek elől. Utóbbi különösen fontos, mivel egyetlen találat is elég ahhoz, hogy a főszereplő meghaljon. A játék prototípusát böngészőben futtatható formában már most is ki lehet próbálni.
Listánk egyetlen olyan független játéka, amelyik nem feltétlenül koncepciója, hanem összhatása miatt kapott helyett a meghökkentő játékok listáján. Az Ori and the Blind Forest egy ügyességi-logikai játék, mely a klasszikus oldalnézetes játékok kedvelőinek szól, prezentációja alapján pedig akár egy Walt Disney-féle szuperprodukció is lehetne.
Az eddigi előzetesek alapján az Ori nagyon hatásvadász, lesz benne sírás, nevetés és összeölelkezés is, mi pedig ezer örömmel részt veszünk benne. A játék színvilága és megjelenése roppant léleksimogató, így könnyen tekinthetünk rá egy interaktív rajzfilmként is.
A mai játékok többségéből az derül ki, hogy egy igazán ügyes ember egy kenőkéssel is képes lemészárolni egy fél hadsereget. Ezért így igazán üdítő egy olyan játékkal találkozni, ami végre kicsit kiszolgáltatottabb szituációba helyezi főhősét.
A Volume-ban felülnézetből láthatjuk a főhőst, egy piti tolvajt, akivel rablásszimulációkat lehet végrehajtani, sokat lopakodva. A készítők nem titkolják, hogy az 1998-as klasszikus, a Metal Gear Solid ihlette a játék koncepcióját, története és humora azonban teljesen egyedi. Ez a játék a sztárok figyelmét is felkeltette, így olyan hírességek kaptak a szoftverben szerepet, mint a Gyűrük Ura Gollamját életre keltő Andy Serkis.
A Firewatch ccímű játék 1989-ben játszódik Wyoming területén, és az akkoriban kifejezetten gyakori erdőtüzekkel foglalkozik. Egy Henry nevű vadőrt irányíthatunk majd benne, aki egy őrtoronyból figyeli az erdőt, hogy jelentse az esetleges tűzeseteket az erdészetnek.
Henry egyetlen emberi kapcsolata a felettese, akivel rádión keresztül tartja a kapcsolatot - a készítők szerint a játékban ezek a dialógusok kiemelten fontosak. A férfi azonban azt veszi észre, titkolnak előle valamit, és veszélyben lehet, majd amikor egy idegen alak figyelni kezdi, útnak indul a vadonba, hogy megtalálja a férfit. A játékra első sorban fantasztikus látványa, valamint a felfedezéshez és magányhoz való egyedi megközelítése miatt vagyunk kíváncsiak.
Ez a program első sorban azoknak szól, akik már unják, ha csak versenyezni kell az autókkal, hajszálpontosan véve be a kanyarokat mindig a megfelelő sebességgel. Hiszen egy versenyautóval hatalmasat lehet ütközni is.
A Wreckfest roncsderbijein a játékosnak ügyesen kell váltogatni a támadó és a védekező stílus között, hiszen az ütközésekben nem csak az ellenfelek, hanem saját járműve is sérül. A klasszikus futamok mellett elérhető lesz egy roncsderbis mód is, ahol kifejezetten a pusztítás a cél, és az utolsó mozgásképes autó sofőrje a nyertes. A játék készítői évek óta dolgoznak a kellően részletgazdag fizika kidolgozásán, így a Wreckfest valószínűleg tud újat mutatni a rombolós játékok között is. A Wreckfestből egy nem végleges, ún. "early access" verzió már megvásárolható a Steam online játékboltban.
Újabb magányos belsőnézetes kaland: a The Long Dark-ban egy olyan pilótát alakíthatunk majd, aki az észak-kanadai erdőben zuhan le, miután a földet egy rejtélyes katasztrófa sújtja, melynek következtében az emberiség jelentős része kihal.
A játék egy rendkívül élethű túlélőszimulátor, az életben maradáshoz nem elég a ránk támadó medvékkel és farkasokkal elbánni, a rendszeres étkezésre és a folyadékbevitelre is figyelni kell, de még a megfelelő testhőmérséklet szinten tartására is figyelnie kell a játékosnak. Bár a teljes környezet nem, a megtalálható élelem és felszerelés itt is véletlenszerűen generálódik a különböző helyszínekre, ami még jobban megnehezíti a játékot, hiszen nem lehet kitanulni egy-egy bombabiztos módszert a túléléshez. Ebből a játékból is meg lehet már venni a még nem teljesen kész, early access kiadást a Steamen.
Ez a játék az elmúlt évtizedben kihalt űrszimulátor műfaját akarja feltámasztani. Úgy tűnik, erre valós igény mutatkozik: a Star Citizen fejlesztését teljes egészében rajongók finanszírozták, és a közösségi kampány 2012-es kezdete óta 73 millió dollárt gyűjtöttek össze a célra.
A sok pénz sok ígéretet is szült, így a játékban keverednek különböző műfajok. Az űrhajószimulátorok mellett egy óriási online sci-fi világ kereskedelmi rendszerébe is belefolyhatunk majd benne, de, belsőnézetes akcióra is lehet számítani. A Star Citizen büdzséje és ezzel együtt részletessége és mérete folyamatosan nőtt az elmúlt években, így sokan féltek, hogy az életben nem jelenik meg, ám a készítők ígérete szerint idén már valamilyen formában játszható lesz.
A tavalyi év egyik legnagyobb botrányát kavarta a Hatred című, készülő játék előzetes bemutatkozása. A program főszereplője ugyanis egy szociopata őrült, aki meg van győződve arról, hogy az emberiség egy fertő, amelyet el kell pusztítani. Ezt a feladatot ő maga vállalja magára.
Ebben a játékban a sötét színek dominálnak, a játékosnak pedig a szociopata karakter bőrébe bújva felülnézetből kell mindenkit lemészárolnia a pályákon a rendőrtől kezdve a gyerekekig.
A már megjelenése előtt botrányt kavaró játék fejlesztői szerint egyfajta válasz a játékipar sztereotípiáira, amelyek szerint a főhős mindig jóságos, a táj mindig tarka, a történet pedig politikailag teljesen korrekt. Bár sokáig még az is kérdéses volt, hogy egyáltalán folytatódhat-e a Hatred fejlesztése, a szólásszabadság és a játékot érő kiemelt médiafigyelem nyomán végül zöld lámpát kapott a projekt.