A Battlefield még mindig a legnépszerűbb háborús akciójáték közvetlenül a Call of Duty (CoD) után, de a 2013-ban megjelent Battlefield 4 kissé megtépázta a sorozat hírnevét. A játék a megjelenésekor hemzsegett a hibáktól, a készítőknek utólag rengeteget kellett javítaniuk, mire a program végre játszható lett.
A kiadó Electronic Arts (EA) persze fűt-fát megígért: ezúttal persze minden más lesz, többször nem fogunk csalódni. A Battlefield Hardline - többek közt ezért is - egy új fejlesztőcsapathoz került, és hosszabb ideig készült, mint az elődök. Viszont ez önmagában nem elég: az új rész sajnos éppen az igazi Battlefield hangulatot nélkülözi, és semmi értékelhetőt nem nyújt cserébe.
A játék új koncepcióval operál: kiragad a háborúból, és az utcára küld minket, katonák helyett rendőröket és bűnözőket irányítunk, és a két oldal közti konfliktusba szállhatunk be. Az ötlet maga nem rossz, ám nagyon eltér az alapoktól, így merész változtatásokat kellett volna meglépni ahhoz, hogy működjön. Így inkább olyan érzésünk van, mintha csak a korábbi katonásdit próbálnák új köntösben eladni.
A sztori az, amiben a Hardline megpróbált látványosan előrelépni, a történetet sorozatszerűen próbálják bemutatni, a cselekmény epizódokra van bontva. Az adott pályák előtt visszaemlékezhetünk, megnézhetjük, mi történt az előző részben, a végén pedig egy kis ízelítőt kapunk a következőből. Ettől azonban még nem áll össze a kép.
A Battlefield-játékokra eddig jellemző látványos jeleneteket ugyanis perceken keresztül tartó beszélgetésekre cserélték, a leomló metropoliszokat csendes kisvárosra, a kőkemény tűzpárbajokat pedig lopakodásra. A gond az, hogy ez egy belső nézetes akciójátéknál nem működik, pláne ha "Battlefield" van a dobozra írva. Lehet, hogy teljesen függetlenül, sima Hardline-ként jobban eladta volna magát a játék.
Az izgalmat és a grandiózus jeleneteket autós üldözésekkel próbálták pótolni, hiába, bár mi ülünk a volán mögött, a vezetési élményt a legolcsóbb mobilos gokartjáték is odavágja.
A lövöldözésnél pedig jobban értékelik, ha élve elfogjuk az ellenséget. Ebben nagy segítséget nyújt a rendőrjelvény, amelynek felmutatása egyszerre maximum 3 bűnözőt tud megbénítani, bármilyen profi fegyver is van éppen a kezükben. Ha pedig a bilincs is rájuk kerül, hibernált állapotban fekszenek tovább a földön.
Az unalmas sztorit megmenthette volna a Battlefield másik nagy védjegye, a kiemelkedő grafika, de sajnos e téren sem mutatott fel érdemi változást a Visceral fejlesztői csapata. A Hardline szép, szép, de senki nem mondaná, hogy jobban néz ki, mint a Battlefield 4, pedig az már majdnem két éve jelent meg.
Ez leginkább a kidolgozatlan arcokon és mimikán látszik: a sztoriközpontú egyjátékos módban folyamatosan érzéketlen babák monológjait kell figyelnünk. Pedig a bevezetőben még arra is ügyeltek, hogy a játék karaktereit játszó színészek úgy legyenek bemutatva, mintha sorozatot néznénk.
Pár kevésbé ismert videojátékos és sorozatszínésszel dolgoztak - a poén kedvéért azért a rivális CoD-ban a panamai diktátor, Manuel Noriega hangját adó Benito Martinez alakítja a rendőrkapitányt. A Hardline sekélyes sztoriját azért nagyon fel tudta volna dobni, ha szereztek volna maguknak is egy Kevin Spacey-t.
Újabb utalás a Visceral csapatától, hogy az egyik küldetés során egy sírhantot találunk, ahol leróhatjuk kegyeletünket. Éppen ez történik a Call of Duty: Advanced Warfare nem túl jól sikerült átvezetőjében, ahol a főszereplő bajtársa temetésén veszt részt.
Egy Battlefieldnek persze a többjátékos mód a lényege, e téren már kissé jobban teljesít a Hardline. A bűnöző-rendőr konfliktus ugyan teljesen hiteltelenre sikerült, az ember egyszerűen nem tudja elhinni, hogy 64 ember, rendőrök és bűnözők, a nyílt utcán lövik szét egymást, és küzdelmük egy fél várost, ha nem az egészet megbénítja. Ez egy katonai hadműveletnél működne, avagy ilyenkor érződik, hogy a Hardline valójában nem változtat akkorát az eredeti recepten, csupán más ruhákba öltöztették fel a katonákat.
A hitelesség megőrzése gyanánt a pálya kisebb lett, harci járművek helyett pedig sima személyautókat kapunk, így viszont az élvezet lesz oda, kár volt sablonkocsikra cserélni a tankokat. A kisebb helyszínnek egy előnye van: egy leszakadó híd vagy egy homokvihar sokkal nagyobb súllyal bír, mint az előd óriási helyszínein.
A multiplayer most is számtalan variációval rendelkezik, érdekes módon ezek közül az működik a legjobban, amely mindent sutba vág, amiről eddig a Battlefield ismeretes volt. Így például a kis létszámú küzdelmek - amelyeknél minden játékosnak csak egy élete van (ez leginkább a Counter Strike-ra emlékeztet), de legalább csapatmunkát igényelnek - sokkal életszerűbbé teszik a hatóságok és a bűnözők összecsapását.
A tartalom az, amire nem lehet panasz. Ha az ember élvezi a hét-nyolc órás sztorit, most először találkozik Battlefield-játékkal, vagy még épphogy csak belekóstolt a Hardline-ba, a multiplayer a rengeteg fegyverrel, a sok különböző játékmóddal és a változatos pályákkal remek szórakozást nyújthat.
A fejlesztők szarkazmusát dicséri, hogy minél kevesebb az áldozat, a karakter tudásszintje annál magasabb, avagy annál több és fejlettebb fegyvert tud használni. Persze a kiadóra jellemző módon, amiért csak lehet, meg fognak próbálni pluszpénzt legombolni az emberről.
Ha valamit el kell ismerni, az az, hogy a kiadó Electronic Arts komolyan vette az előző rész katasztrofális startját, és ezúttal nem egy félkész játékkal jelentkeztek. A Battlefield Hardline-ból viszont kiveszett a hangulat, és eltűnt sok meghatározó elem, ami miatt a sorozatot szerettük.
Komoly változtatásokat ígértek, de a végeredmény félresikerült. Az egyjátékos mód unalmas, sehol nincs az előző rész bugyuta, de izgalmas és látványos sztorijához képest. A multiplayer, amely megmenthetné a játékot, egyáltalán nem adja vissza azt az érzést, amellyel a Hardline-t reklámozták. Összességében inkább érződik visszalépésnek, és egy nagyra nőtt kiegészítőnek az új rész, amiért viszont pofátlanság teljes árat kérni.
A negatív kritikák ellenére azonban mégis sikerrel nyitott a játék, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a briteknél 2015 eddig legjobb és legnagyobb rajtját produkálta. A toplistán maga mögé utasította a Final Fantasy, a Call of Duty, a Resident Evil, sőt a Grand Theft Auto legújabb részét is.