Másfél év után újra elvégezte az ArvailCom a Nagy Facebook Kutatást, amely a magyar facebookosok szokásait méri fel. A 834 magyar felhasználó bevonásával végzett kutatás meglepő eredményeket hozott: kiderült például, hogy az oldalt használó fiatalok kevésbé függők, mint a szüleik.
A felmérés alapján a magyarok - a nemzetközi tendenciával ellentétben – növelték Facebook-aktivitásukat. Bár a fiatalok egyre inkább átvándorolnak más hálózatokra, mint az Instagram vagy Snapchat, a Facebook még őrzi vezető szerepét nálunk is. Még azok is gyakran látogatják, akik azt írták a felmérésben, hogy idegesíti őket az oldal.
A 40 év felettiek nagyobb függői a szájtnak, mint gyermekeik, többségében szeretik a felületet, bár őket érdekli legkevésbé, hogy hányan látják bejegyzéseiket. Az eredményekből az is kiderült, hogy a Facebookot most már többen használják okostelefonról, mint asztali számítógépről, ahogyan az is, hogy a válaszadók 80 százaléka népszerűsége ellenére nem jósol hosszú távú, stabil jövőt a közösségi oldalnak.
Az oldalt többen látogatják, de a reklámokat egyre kevesebben kattintják: a fiatalok több mint felét idegesíti a túl sok hirdetés, és a válaszadók 45 százaléka állítja, hogy sosem kattint hirdetésekre: 2013-ban ez az adat még csak 6 százalék volt volt.