Amint azt korábban kiszivárgott, a Facebook egy új mobilalkalmazáson dolgozik, amellyel könnyedén meg lehet tudni minden elérhető információt a hívó félről. A cég végül Phone helyett Hello névvel látta el az új tárcsázót, amelyet tesztüzemmódban elérhetővé tettek az Egyesült Államokban, Brazíliában és Nigériában.
Az app lényege, hogy a közösségi oldalon megosztott információkat felhasználva kikeresi az ismerősök, cégek, szervezetek telefonszámát, így rögtön látjuk, ki hív éppen - még ha manuálisan nem is mentettük el a számot a telefonkönyvbe. Ez elég hasonló, mint amit a Whitepages Caller ID app tud.
Ha mi akarunk telefonálni, a Hello megnézi, van-e elérhető szám megadva az adott ismerőshőz, ha nincs, az ingyenes nettelefonnal (VoIP) wifin vagy mobilinterneten keresztül is hívhatjuk. Minden adat, amit a közösségi hálón megtalál az alkalmazás, azt látni fogjuk, nem kell a Google keresőben böngészni.
Így például, ha ajánlanak nekünk egy éttermet, elég kikeresni azt a tárcsázóban, láthatjuk, mikor vannak nyitva, felhívhatjuk őket, asztalt foglalhatunk, sőt az útvonalat is megtervezhetjük anélkül, hogy az appból kiléptünk volna.
Egyszerűsödik a hívásblokkolás is. Egyszeri alkalommal, de hosszú távra is blokkolhatunk egy ismerőst: így hívni sem fog tudni, de csevegést kezdeményezni se. A gyakran blokkolt hívó fél automatikusan tiltólistára kerül. Ha hívni próbál, az üzenetrögzítő kapcsol be.
Az app egyelőre csak androidos telefonokon tesztelhető.
Már a két éve bemutatott és azóta csúfos kudarcot vallott Home indítónál is felmerültek aggályok, hogy a Facebook az üzleti érdekeit előbbre tartva nem épp megfelelő módon kezeli majd személyes adatainkat. A gyárilag installált szoftver a telefon összes funkcióját a közösségi oldalnak rendelte alá.
Azóta persze a cég taktikát váltott, és launcher helyett inkább az appkínálat bővítésébe kezdett: számos népszerű alkalmazást fejlesztett tovább vagy vásárolt fel, legyen szó a Messengeren történt változásokról, a WhatsApp, az Instagram vagy a Slingshot megvételéről. Úgy tűnik, mindenáron meg akarják kerülni, hogy a Google termékeit használjuk.
A netes hívások tizedét a Facebookon indítjuk
A Hello a Facebook nettelefonálási bevételeit is növelheti, a globális VoIP-hívások 10 százalékát már így a közösségi oldalon keresztül bonyolítjuk. Egy friss tanulmány pedig kimutatta, hogy a Google click-to-call (a keresési találatoknál megjelenített telefonszámok kattintással történő azonnali tárcsásáza) szolgáltatása tavaly több mint 4 milliárd dollárt bevételt hozott a techcégnek - éppen ebből akar lecsippenteni a Facebook.
Az új messengeres kiegészítőkkel a cégek felé is nyitottak: mint Zuckerberg vázolta, az ügyfélszolgálatot és a hivatalos levelezést is szeretnék kiváltani az appal. Így a vállalatok ezentúl a Messengeren bonyolíthatják az ügyfelekkel, partnerekkel való kommunikációt, így például a számlát, a szállítási adatokat, értesítéseket, a köszönőlevelet az appon keresztül, egy üzenetben küldhetik el e-mail helyett.
Ahogy az Amerikában tesztelés alatt álló Fizetés gomb is a vállalatoknak kedvezne elsősorban. A Paypalhoz hasonló megoldás lényege, hogy a felhasználók egymást közt is tudnának pénzt küldeni a Messengeren keresztül a kártyaadatok megadása után. Az utaláshoz csak internetre és egy mobileszközre van szükség.
A Hello is azt mutatja, a nagyobb bevételt hozó üzleti felhasználók felé nyit a Facebook, hiszen a cégek gyakrabban bonyolítanak hívásokat, a magánfelhasználók fő kommunikációs formája továbbra is a csevegés.