Érdekes pletykát szellőztetett meg a Wall Street Journal: a Google és a Tidal után a Spotify is beszállna a videomegosztók háborújába. A népszerű zenei streamszolgáltató állítólag több YouTube-csatornatulajdonost is megkeresett már ez ügyben, meglévő tartalmakat is átvennének és új felvételek legyártására is megbízást adnának.
A Spotify még nem erősítette meg a hírt, de ha igaznak bizonyul a pletyka, akkor egy, a meglévő zenei szolgáltatáshoz hasonló tartalomra számíthatunk: vagyis ingyenesen reklámokkal, előfizetéssel pedig hirdetések nélkül nézhetnénk videoklipeket. Vélhetően lennének egyedi, külön díjat igénylő exkluzív felvételek, csatornák is.
Ez az úgynevezett freemium üzletmodell eddig nagyon bejött a svéd alapítású Spotifynak, hisz 2006-os létrejötte óta az egész világot meghódította a számtalan platformon.
Két hét múlva többet tudunk?
A május 20-ai bemutató után talán többet tudunk majd, persze nem biztos, hogy éppen ezt a videomegosztót leplezik majd le, de ha mégis, azzal megszülethet a YouTube első igazi kihívója.
A CD-hangzást nyújtó Tidalon előfizetéssel videoklipekhez is hozzáférünk, ahogy tervezik élő koncertek sugárzását és más exkluzív videotartalmak streamelését. A Google a már tesztelés alatt álló MusicKey funkcióval kötné össze a Music előfizetőit a YouTube-tartalmakkal: vagyis reklámok nélkül, akár lezárt képernyőn is hallgathatnánk a videomegosztó klipjeit.