A még piacra sem dobott, de már méltán híres Gogoro okosrobogót az ázsiai Computexen állították ki ismét, ahogy az is kiderült, hogy hamarosan boltokba kerül Tajpejben. A jármű még januárban, a las vegasi CES kütyüexpón mutatkozott be,
a HTC egykori designerei és mérnökei négy éven keresztül dolgoztak rajta.
A robogó valódi különlegessége nem csak az, hogy elektromos, vagy hogy beépített szenzorok ellenőrzik az alkatrészek működését (bár ez is elképesztő), hanem hogy az akkumulátort rendkívül környezettudatosan kezeli a gyártó.
A Gogoro még nyár folyamán felállítja saját töltőállomásait, ahol meglepő módon nem feltölteni lehet a robogót, hanem kicserélni a lemerült akksit egy másikra, mellyel újabb 100 kilométert tehet meg a sofőr.
A töltőállomás minden egyes csere alkalmával beazonosítja a robogót és tulajdonosát, így a gyártó tudni fogja melyik telep melyik járműben van épp. Így ha ellopják a robogót, és akkumulátort akarnak cserélni benne, nem ad ki újat az állomás, sőt
a tolvaj helyzetét is rögtön elárulja.
A használt akkumulátorok problémájára is találtak megoldást: ugyan kétezer feltöltést bírnak, de már 500 után kivonják őket a forgalomból, ezt követően irodai, otthoni felhasználásra, illetve adatközpontba hasznosítják tovább őket. A maradék áramot pedig a legvégén fejlődő országokban használják fel, ahol nehezen jutnának amúgy elektromossághoz.