Hazánkban először mérték fel az Instagram-használati szokásokat.
A Crane által készített Magyar Instagram Körképből kiderül, hogy hiába tartják idegesítő fotótémának, a többség mégis szívesen készít szelfit, valamint az is, hogy még mindig szívesebben nézegetünk tartalmat, minthogy magunk töltsünk fel.
A magyar férfi-sztárok közül egyedül Berki Krisztiánnak sikerült bekerülnie a legkövetettebb Instagram-személyek közé, őt a női oldalról olyan személyek előzik meg, mint Palvin Barbara szupermodell (2,3 millió követő), vagy Lévai Adrienn (126 ezer követő) és Dukai Regina (121 ezer).A magyar márkák között a Sugarbird, a BP Clothing és a Pöttyös szerepel a legjobbak között.
A népszerű tartalmak között korosztályos eltérések figyelhetők meg: a tinédzserek leggyakrabban szelfiket és a barátaikkal közös képeket töltenek fel, addig a 20 évesnél idősebbeket a város- és természetfotózás köti le, a 36 év felettieket pedig inkább a videós tartalmak foglalkoztatják.
A válaszadók nagy része használ hashtageket, viszont a legnépszerűbb 100 hashtagnek alig tizede magyar szó vagy kifejezés.
Az is kiderült, mi bosszantja a magyar felhasználókat leginkább: a nőket a szelfik, a férfiak a reklámok hozzák ki leginkább a sodrukból.
A válaszadók több mint fele úgy tartja, lehet új barátokat szerezni a képmegosztón: közülük minden harmadik valóban találkozott már személyesen az instás ismerősökkel.
Randizáshoz viszont mégsem az előnyös fotó a legfontosabb: az Instagramot mindössze a lányok 7 %-a, és a fiúk 22%-a tartja alkalmasnak a pártalálásra, de köztük is
alig akad olyan, aki valóban randizott már instagramos ismeretség alapján.
A válaszadók közel fele, 45,1 %-a iPhone-ról vagy iPadről használja az Instagram rendszerét, de még így sem sikerült megelőzniük a két évvel később indult Androidos app felhasználóit: a felmérést kitöltők 56,6 %-a ilyen eszközről használja a képmegosztót. A Windows Phone a legkevésbé népszerű az app használói között: alig 5,6% jelölte meg ezt a platformot.
Az Instagram használói egyébként a Facebookot látogatják legnagyobb valószínűséggel, ha épp nem a képmegosztón tevékenykednek, ezt a Snapchat, a Pinterest és a Tumbler követi.
Az Origo közreműködésével is készült felmérés teljes eredménye a Crane hivatalos honlapjáról elérhető.