A SoundCloud a reklámbevételei egy jelentős részét a nagy zenekiadóknak adná, hogy azok végre leszálljanak a zenemegosztó szolgáltatásról, derült ki egy kiszivárgott szerződésből.
A papírokat még nem írták alá, valószínűleg nem véglegesek, a SoundCloud pedig nem volt hajlandó kommentálni az ügyet. Amennyiben valódi megállapodásról van szó, úgy
nemsokára a reklámok eltűntetéséért is fizetnünk kell.
A szerződésben foglaltak szerint a SoundCloud vagy a reklámbevételei 10,5 százalékát fizetné ki a zenekiadóknak, vagy a felvételi jogokból befolyó összeg 22 százalékát – attól függően, hogy melyik összeg nagyobb.
A kiadók között a Warner Brothers, a Sony és a Universal képviseli a legnagyobb hatalmat.
Kiderült továbbá, hogy a SoundCloud két újabb fizetős konstrukció bevezetését tervezi. Az egyik ezek közül havi 0,18 dollárért megszűntetné a reklámokat és letölthetővé tenne némi zenét, a másik pedig havi 0,80 dollárért még több zenét tenne elérhetővé.
A SoundCloud eredetileg azért jött létre, hogy a független zenei szcéna képviselői megoszthassák a publikummal saját szerzeményeiket. Az oldalra ingyenesen 3 óra anyagot lehet ideiglenesen feltölteni, a két előfizetéses fiókkal pedig ez 6 órára vagy akár végtelen mennyiségű anyagra módosul.
A zenekiadók évek óta ostromolják a céget,
amiért állításuk szerint az nem megfelelően védekezik a jogsértő tartalmak ellen. Ez a szerződés lehet, hogy az egyetlen módja annak, hogy a SoundCloud a jövőben is fennmaradjon, így támogatva zenészek és amatőr rádiósok százezreit világszerte.