Körlevélben reagált az Uber az őt ért vádakra. Mint fogalmaztak, aktív vita alakult ki – egyebek közt Magyarországon is – a közösségi autómegosztó rendszerekről, mint amilyen az Uber is. A cég állítja:
"néhány érdekcsoport a sofőrszolgálat magyarországi ellehetetlenítésén dolgozik."
Az Uber szerint ennek keretében téves információkat terjesztenek róluk, ezeket tisztázandó küldték a levelet.
Tévhitnek minősítették például, hogy munkahelyeket tesznek tönkre, holott jövő év végéig 2000 ember számára kínálnának munkalehetőséget csak Budapesten. Azzal sem értenek egyet, hogy csak páran használnák a szolgáltatást, amikor a valóságban 40 ezer felhasználójuk lett pár hónap alatt:
Cáfolják azt is, hogy külföldi cégként pénzt szivattyúznának ki Magyarországról, ehelyett mint írták: nulla állami befektetést kaptak (de nem is tartanak rá igényt), mégis befektetnek, embereket foglalkoztatnak és hosszú távra terveznek Magyarországon.
A taxitársaságok több esetben is tüntettek az Uber ellen, nem csak Magyarországon, de Európában, és a világ különböző más pontjain is. A cég most azt állítja, a rendszer nyitott mindenki, így a taxisofőrök előtt is.
Ugyan a jelenlegi szabályozás hátrányosan érinti őket,
de haladó szellemű változtatások esetén az Uber további szolgáltatásokat vezetne be, amiknek fő haszonélvezői a sofőrök lehetnének."
Javaslataikat már korábban eljuttatták a fejlesztési minisztériumnak, mivel mint mondják, megfelelő szabályozással az autómegosztás integrálható lenne a főváros vérkeringésébe.
Azon állításra, hogy az Uber a szürke piacot erősíti, úgy reagáltak, hogy mivel a szolgáltatás 100 százalékosan készpénzmentes,
minden egyes tranzakció nyomon követhető
szemben más közlekedési formákkal. Jelenleg is tárgyalnak az adóhatósággal, hogy minden uberező sofőr eleget tudjon tenni kötelezettségeinek. Erre külföldi példák is vannak: van, ahol a sofőrnek járó díjból vonják le automatikusan a fizetendő adót.
Az Uber sofőrjeire nemrég rászállt a NAV, mert nem adtak számlát. Korábbi cikkünkben pedig azt is kiderítettük, hogy itthon szinte lehetetlen legálisan használni az Uber és a Wundercar szolgáltatásait. Gyakorlatilag csak akkor lehet használni törvényesen ezeket, ha a sofőrnek van taxiengedélye, és megfelel minden taxisokra vonatkozó előírásnak.
Itthon jelenleg csak az UberX szolgáltatás érhető el, ami egy költségmegosztó szolgáltatás. A magyarországi gyakorlat viszont azt mutatja, hogy főleg hobbitaxisok szállítanak így utasokat.
A Twitteren és a Facebookon eddig körülbelül egytucatnyian küldték el a véleményüket az #Uberreszavazok hashtaggel.