A kisboltok is reklámokkal bombázhatják a mobilját
![vásárlás](https://cdn.origo.hu/2023/12/Re_A9fkn9Yo-31C1O1Mwj7PJRiS2EyXmjLOl32GXG9M/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQ1NTk3OWZmNWNiMjQ3MjdiZjVlZDE4M2U3N2VlMmIx.webp)
Saját adatbója-szabvánnyal rukkolt elő a Google. Ez a technológia képes rá, hogy tartósan, minimális energiafogyasztás mellett kössön össze különböző készülékeket, így alakítva ki egy,
a megszokottnál gazdaságosabb adatkommunikációs struktúrát.
Az Eddystone nevű rendszer lehetővé teszi, hogy az üzletek tulajdonosai adatbójákról sugározzanak szét fontos információkat a környezetükbe. Ezek az adatok elérik a vásárlók telefonjait, akik így azonnal tájékozódnak a legújabb akciókról, ajánlatokról.
A bóják a Bluetooth low energy (BLE) szabványon alapulnak: ez az adatkapcsolati platform minimális áramfelvételt igényel, szemben például egy wifivel, ezért pedig állandóan bekapcsolva lehet, hogy a felhasználók soha ne maradjanak le semmiről.
Az Eddystone nem az első olyan adatbója-rendszer, mely a BLE szabványt használja: az Apple iBeacon technológiája két éve jelent meg a piacon, hogy a cég boltjai folyamatosan üzengessenek a környéken járó iPhone-osoknak. Nagy sikert azonban nem aratott,
a Google megoldása pedig teljesen feleslegessé teszi a kaliforniai gyártó fejlesztését.
Szemben ugyanis a kizárólag iOS-en működő iBeaconnel, az Eddystone nyílt forrású technológia, mely az Apple készülékein éppúgy üzemel, mint Androidon.
A Google szerint ez a technológia elsősorban a kereskedelemben jöhet jó, hisz a fenti példával élve a boltosok sokkal közvetlenebbül bombázhatják reklámokkal az érdeklődőket. Ezzel csak annyi a probléma, hogy
a folyton özönlő tartalom egy idő után irritáló lehet.