Kevesebb, mint egy év kellett ahhoz, hogy az Instagram felhasználóinak száma 300 millióról 400 millióra nőjön. A képmegosztásra szakosodott közösségi oldal ezzel a Twittert is megelőzte, elvégre népszerű a mikroblog is csupán 316 millió aktív felhasználóval bír.
És itt a hangsúly az aktív szón van:
ez a 400 millió ember rendszeresen használja az oldalt, képeket oszt meg, kommentel, követi mások online tevékenységét.
Érdekes, hogy míg a Twitter elsősorban Amerikában növekszik, addig az Instagram felhasználóinak 75 százaléka az Egyesült Államokon kívülről érkezik, úgy, mint Európából, Brazíliából és Japánból.
A legtöbben Indonéziából használják a szolgáltatást, ők 100 millióan vannak.
Az Instagram vezetése szerint a felhasználók világszerte napi 80 millió képet osztanak meg, ezzel is a Facebook-birodalom malmára hajtva a vizet, mely cégóriás még 2012-ben vásárolta fel a képmegosztót, cirka egymilliárd dollárért (mai árfolyamon 279 milliárd forint).
Az Instagram egy képmegosztó alkalmazás, mely okostelefonon és asztali számítógépen is elérhető. A rendszer lényege, hogy a felhasználók fényképeket osztanak meg az őket követő többi internetezővel. A képeket filterekkel is elláthatják, így téve látványosabbá, hangulatosabbá azokat.
Az Instagram nem csak a hétköznapi felhasználók körében népszerű:
hírességek és politikusok is használják, hogy közelebbi kapcsolatot ápoljanak a közönséggel.