Beperelte az Apple-t az iPhone-felhasználók egy csoportja. Néhány iOS-es eszköz automatikusan, észrevétlenül váltott át mobilnetre wifiről, ha nagy adatforgalmat igényelt az adott feladat.
Így többeket is túlforgalmazási díj terhelt, és akinek nem volt korlátlan mobilnet a díjcsomagjában,
horribilis összegű telefonszámlával szembesült.
A fogyasztói jogokkal foglalkozó Hagens Berman cég szerint a probléma már több évre nyúlik vissza. Valószínűleg az Apple is tudhatott róla, de nem tájékoztatta a felhasználóit.
A hibát az iOS 8.1-es kiadásáig nem javíthatták ki, legalábbis erre utal, hogy a nyomozás szerint csak az iOS 6 és 7 rendszerű eszközöket érintette a hiba. A készülékek jellemzően
iPhone 5 és iPhone 5S okostelefonok voltak.
Nemrég egy pár is beperelte a cupertinói céget a wifiasszisztens okozta sérelmek miatt. A pár frissített az új szoftverre, majd ezt követően túlforgalmazási díjjal terhelte őket a szolgáltatójuk, holott észre sem vették, hogy használták a mobilnetet. Mivel a probléma minden iOS 9-felhasználót érint,
a perigény 5 millió dollárra rúg.
A wifiasszisztens lényege, hogy amennyiben gyenge vezeték nélküli hálózatra csatlakozunk, a mobilinternetünk "besegít", és átveszi a wifi helyét.