Újabb nagy lépést tett a Google a Chrome fejlesztésében: a cég régóta ígéri, hogy minden, Bluetoothon kommunikáló eszköz üzeneteit fogadni tudja majd a böngésző, ám ez
eddig Androidon csak ígéret volt.
A Physical Web projekt lényege, hogy lokációs alapon a kis Bluetooth-bóják (beacon) mindenféle adatot, linkeket küldhetnének a felhasználó telefonjára. Így például, ha a megálló táblájába be van építve egy ilyen alacsony energiafogyasztású Bluetooth-eszköz, a mobil rögtön kiírná, mikor jön a következő villamos, vagy
a közelben lévő parkolóóra "elmondaná", hogyan lehet abban a kerületben parkolni.
A Chrome-app iOS-re kiadott verziója tavaly óta egy widget segítségével már támogatja a külső Bluetooth-eszközöket, ám Androidon ez csak most lesz elérhető.
A jelenleg bétatesztelés alatt lévő új Chrome 49 már támogatja ezt az új funkciót. Így ha az androidos mobil érzékeli, hogy egy ilyen bója van a közelben, az app rákérdez, hogy be akarjuk-e kapcsolni a "fizikai webet", és a Chrome kilistázza a környező Bluetooth-kütyüket, melyekre csatlakozhatunk.
Így rögtön vehetünk üdítőt vagy cukorkát is a mobillal az automatából.
Korábban az Apple által használt iBeaconön kívül nem igazán használták ki a Bluetooth-bóják adta lehetőséget.
A CES januári kütyüexpón a Radius Networks 1500 ilyen kis kütyüt helyezett el, hogy segítse a több tízezres látogatói tömeg közlekedését a hatalmas épületekben. Az amerikai Brookwood középiskola pedig arra használja a bójákat, hogy az épületen belül keringesse a jegyzeteket, sporteredményeket vagy egyéb, a diákokat érintő híreket.
A technológia egyszerre lehet hasznos, ugyanakkor zavaró is.
Egy repülőtéren vagy bevásárlóközpontban a segítségünkre lehet a navigálásban, ugyanakkor az utcán az üzletek, gyártók arra is használhatják, hogy termékeikre hívják fel a figyelmet, és burkoltan reklámozzanak. "Gyere be, nálunk kapod meg a legjobb kávét". Ha túl sok ilyen üzenettel bombáznak,
elvesznek majd "az utcán heverő" hasznos információk.