Még éppen hogy csak megjelent, a Google már törölte is a Play Áruház kínálatából az Adblock Fast reklámblokkolót. A program kimondottan a Samsung androidos eszközökre telepített böngészőjéhez készült, és mindössze három napig lehetett elérni a digitális áruházból. A többi reklámszűrő egyelőre még maradt.
A Google azzal magyarázta a lépést, hogy
az app megsértette a Fejlesztői Terjesztési Megállapodást.
Eszerint nem lehet károsítani, megszakítani, illetve zavarni harmadik fél szolgáltatását – jelen esetben a hirdetéseket.
Pár napja írtunk arról, hogy a Samsung androidos mobilkészülékekre telepített böngészője már támogatja a tartalom- és reklámblokkoló szoftvereket. Az egyik ilyen tartalomblokkoló szoftver az ingyenes Adblock Fast volt, amit 200 ezer felhasználó használ.
A cég szerint a plugin használata 51 százalékkal csökkenti androidon a töltési időt. Vele együtt érkezett a Crytal nevű hirdetésszűrő is, ám ezt még egyelőre nem törölte a cég, most is elérhető a Play Áruházból.
Mobilra is beszivárog
Míg az adblockerek (reklámblokkolók) használata az asztali böngészők esetében egy teljesen hétköznapi dolog, addig mobilon még nem terjedt el. Holott
a tartalomblokkolók használata gyorsítja a böngészést,
és csökkentheti az adatforgalmat is.
A tartalmak szűrése mobilon korántsem olyan egyszerű, mint desktopon, nem lehet egyszerűen csak letölteni egy böngészős kiegészítőt.
Az androidos készülékekre alapból telepített Google Chrome sem támogatja még a hirdetésblokkolókat. Sokan ezért inkább a külsős fejlesztők által készített, célzottan erre a célra fejlesztett böngészőket használják, ilyen például az Adblock Browser.
Az Apple az iOS 9-ben vezette be a hirdetésblokkoló appok támogatását, ami nagy visszhangot keltett. Előtte csak a kiterjesztéseket támogató asztali böngészőkhöz lehetett telepített blokkolókat.