Magára haragította az Apple-rajongókat az Oculus VR alapítója, Palmer Luckey. Mikor arról kérdezték, hogy mikor fogja támogatni az Oculus Rift virtuálisvalóság-sisak a Mac gépeket, azt felelte:
Ez az Apple-ön múlik. Ha kiadnak egy jó számítógépet, akkor megcsináljuk.”
Luckey szerint az Apple nem épít be gépeibe felsőkategóriás grafikai processzorokat (GPU). Még a 6000 dolláros Mac Pro egysége sem felel meg az ajánlott követelményeknek. A csúcsmodell GPU-ját inkább munkára tervezték, professzionális alkalmazásokhoz, mintsem játékra.
„Jelenleg egyetlen olyan gépük sincs, aminek van csúcskategóriás GPU-ja. Ha támogatnánk is a Macet, sem lenne közönség, aki kitudná használni”-indokolta.
Egy felületen mi is könnyen tesztelhetjük, hogy a meglévő gépünk alkalmas-e magas felbontású virtuális tartalmakat másodpercenként 90 képkockás frissítéssel futtatni. Sőt, a teszt azt is kiadja, a processzoron vagy a grafikai kártyán bukott-e el a történet. Ezen a linken derítheti ki.