Szatirikus reklámmal védte az Apple-t a híres amerikai tévés személyiség, John Oliver. A videóval az volt a célja, hogy a vásárlók, és a kormány számára is egyértelművé tegye, milyen következményei lehetnek az FBI győzelmének, ha megnyeri a San Bernardinó-i terrorista mobiljának feltöréséről szóló pert.
A témát a HBO-n futó Last Week Tonight műsor 18 percében dolgozta fel. A humorista elmondja, hogy
az erős titkosítás célja az, hogy megvédje a számunkra legfontosabb adatokat.
"A pénzügyi információinkat, egészségügyi adatainkat, péniszünkről készült képeinket, kormányközeli információkat, péniszünkről készült képeinket, a tartózkodási helyünket, a péniszünk tartózkodási helyét, bankkártya adatainkat, péniszünkről készült képeinket, és a képeket, amik a péniszünkről készültek.”
A műsor végén egy kétperces, hamis Apple-reklámban ismétli magát. A videóban az Apple képzeletbeli mérnökei beszélnek:
Mindig majdnem egy lépéssel a hackerek előtt járunk.
Ezért amikor az idióta vásárlók elvesztik a telefonjukat, a személyes információik nem kerülnek olyan srácok kezébe, mint Gary."
Az említett Gary a reklámbeli furcsa hacker, aki a nadrágjában nyúlkál, miközben egy család ellopott fotóit nézegeti.
Az Apple filmbeli mérnökei azt is elmondták: "Az FBI arra kér minket, hogy ássuk alá a titkosításunkat anélkül, hogy kiadnánk az emberek e-maljeit, vagy gördeszkás videóit. A válaszunk erre: vicceltek?
Mérnökök vagyunk, nem varázslók!
A Last Week Tonight műsorvezetője az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) lehallgatási botrányát is feldolgozta korábban. Tavaly Oroszországba is elrepült, hogy Edward Snowdennel, a kémbotrány kirobbantójával beszélgessen a titkosszolgálat módszereiről.
Akkor szintén úgy próbálta emberközelibbé tenni a problémát a nézők számára, hogy a nemiszervről készült fotókra hegyezte ki a témát. Oliver szerint a hétköznapi emberek nem értik a problémát, mert az túl összetett számukra, és a legtöbbjük csak arra kíváncsi, ha lehallgatásról van szó: "És látják a péniszemet is?"