A Volocopter VC200 nevű elektromos repülőeszköz márciusban kapta meg az első repülési engedélyt, most pedig sikeresen megtette az első, emberrel végzett tesztrepülését is. Ahogy a magyar drónmotornál, itt is maga a cégvezető repült vele 20-25 méter magasságban, aki egy idő után elengedte a botkormányt, és a gépre bízta magát.
Építői szerint a tizennyolc rotoros kivitel komoly biztonsági előnyöket kínál, mert ha ezek közül egy hiba miatt néhány leáll, a jármű még úgy is biztonságosan le tud szállni. Vezérlését is nyolc különálló egységből álló számítógép végzi, amelynek minden egyes modulja
önmagában is képes irányítani a Volocoptert.
Az emberi pilóta egy botkormánnyal tudja vezetni a légi járművet.
Az E-volo német cég által fejlesztett Volocopter VC200 elektromos meghajtással működik, és szénszálas vázra építették. Először 2013 novemberében szállt fel távvezérléssel.
A cél akkor az volt, hogy repülési sebesség elérje a 100 kilométer/órát.
Maximális sebessége még csak 25 kilométer/óra, de ezen dolgozik a német cég.
A cég szerint ez az első jelentős lépés afelé, hogy egy nap a magánszemélyek számára is elérhetőbbé váljon a légi közlekedés, sőt, a légi taxik ötlete is felmerült. A tervek szerint még idén megkezdődhet az előrendelés, ám pontos árat és dátumot még nem említettek.
Az automata vezérlésnek köszönhetően könnyű irányítani, és viszonylag csendes. A cég közleménye szerint a Volocopter sokkal halkabban működik a hagyományos helikoptereknél, és fülkéje sem rázkódik annyira, ezáltal sokkal nagyobb komfortot fog biztosítani majd jövőbeni utasai számára.
Hasonló fejlesztést mutattak be Miskolctapolcán is az Origónak tavaly. A Flike drónbicikli lett a tavalyi év legkiemelkedőbb fejlesztése. A tervek szerint idén érkezik a második változat a lebegő motorból, ami még durvább lesz elődjénél.
A cél, hogy ezen repülő, s akár önjáró járművek legyenek a jövő közlekedési eszközei.