Már megkezdődött az Oculus Rift virtuálisvalóság-szemüveg szállítása, a szemfülesek pedig kiszúrták, hogy az eszköz felhasználói feltételei közt pár aggasztó pont is szerepel. A Gizmodo kettőre hívta fel a felhasználók figyelmét.
Az egyik, hogy a felhasználó Oculusszal készült kreatív tartalmai felett a cég harmadik félnek továbbadható felhasználási jogot kap. Az Oculus – pontosabban a tulajdonos Facebook – bármit tehet a tartalommal.
Azt felhasználhatja, másolhatja, adaptálhatja, és terjesztheti is, nem kell érte fizetnie az alkotónak.
Akkor is felhasználhatja, ha nem egyezik bele a készítő.
Ugyan a felhasználók jelentős része játékosként használja majd az eszközt, a kreatív művészek számára ez visszatartó erő lehet.
A másik kitétel mindenkit érint. Az Oculus Rift használat közben mindenféle adatot összegyűjt a felhasználóról, amiket utána promóciós üzenetek küldésére, és a hirdetések személyre szabására használ fel.
Ebbe nem csak az tartozik bele, hogy milyen appokat, játékokat telepített a tulajdonos, és hogy milyen eszközről, milyen böngészővel vagy okostelefonnal csatlakozik. A GPS segítségével összegyűjti a fizikai tartózkodási helyet, IP-címet,
és még azt is, hogy milyen mozdulatokat tett a felhasználó a sisakban.
Arról nincs szó, hogy az adatgyűjtés pontosan mikor zajlik. Mivel a Rift olyan eszköz, ami folyamatosan be van kapcsolva (hasonlóan a Microsoft Xbox One Kinectjéhez), ezért valószínűleg egyfolytában.
A Gizmodo szerint ezért csak idő kérdése, hogy az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) is felfedezze magának a csatornát, ami így remek terep lehet az emberek lehallgatására.