Egy ausztrál nő az Apple Siri segítségével hívott mentőt egyéves kislányának, akinek megállt a lélegzése. Az édesanya a csecsemő szobájába futott, de kiejtette telefonját a kezéből, miközben felkapcsolta a villanyt. Ekkor kiabált iPhone-jának, hogy aktiválja a Sirit, majd annak segítségével mentőt hívott.
Ms Gleeson a BBC-nek mondta el, hogy az Apple asszisztense mentette meg a gyermeke életét. Úgy hivhatta a mentőket, hogy közben próbálta szívmasszázzsal újjáéleszteni a kislányt. Elmondta továbbá, hogy még ha nem is ejti el telefonját,
valószínűleg akkor is csak nehezen tudott volna tiszta fejjel gondolkodni,
és tárcsázni a számot a pánik miatt.
Mire a mentők kiértek a kislány újra lélegzett, gyulladásos légúti betegsége volt. Az eset még márciusban történt, de ismét elterjedt, miután a nő felvette a kapcsolatot az Apple-lel. Elmondta nekik, hogy soha többet nem fogja kikapcsolni a Sirit.
Ugyan a mesterséges intelligenciával felszerelt, beszédet is megértő digitális asszisztensek az újabb nagy trend, a felhasználók még mindig kényelmetlennek érzik azokat mások előtt használni.
A Creative Strategies felmérése szerint ugyan minden amerikai iPhone-tulajdonos legalább egyszer kipróbálta már a Sirit, csak
három százalékuk használta azt nyilvánosan.
A cég szerint ez arra világít rá, hogy a felhasználók még mindig kényelmetlenül érzik magukat, ha az eszközükhöz kell beszélniük.
A legtöbben (62 százalék) autóban használják leginkább a Sirit, míg a felhasználók 39 százaléka otthon szereti segítségül hívni az asszisztenst.
Csak 1,3 százalék hasznosítja azt munkahelyén,
feltehetően azért, mert zavarban érzi magát közben.